• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403031308463
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارتخانه تاکید کرد:

لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان

لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان

ایسنا/سمنان مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش بر لزوم پرهیز جدی از هرگونه رویکرد و نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان در این وزارتخانه تاکید کرد.

سیدحسین داوودالموسوی شامگاه ۱۲ خرداد در سفر به سمنان و در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهیدِ جمهور تنها رئیس‌جمهوری بوده که کار گزینشی داشته و در این حوزه، فعالیت داشتند اظهار کرد: سیدالشهدای خدمت در همایش سراسری کارگزاران گزینش کشور که در محل سالن اجلاس سران برگزار شده‌ بود، عدالت اداری را یکی از محورهای مهم و اساسی در موضوع گزینش دانسته و تأکید کردند اجرای عدالت اداری پایه و اساس مهمی برای تحقق سلامت و تحول نظام اداری کشور و نیز تحقق عدالت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه شأن اجرای عدالت، اجازه سفارش‌پذیری و توصیه احدی را ندارد افزود: البته ممکن است توصیه‌ای مبتنی بر حق و عدالت باشد؛ اما باید در برابر سفارشاتی که منطبق بر حق نیستند محکم بایستیم اگر غیر از این باشد عدالت و تحول اداری محقق نشده و مردم احساس کارآمدی در نظام اداری را نخواهند داشت.  

داوودالموسوی با اشاره به دیدگاه‌های رئیس جمهور شهید کشورمان گفت: شهیدِ جمهور، همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی مجموعه بخش‌های مسئول در جذب، نگهداری و ارتقای نیروی انسانی را باعث تضمین سلامت نظام اداری می‌دانستند.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله رئیسی در نشست هیات مرکزی گزینش گفت: شهید آیت‌الله رئیسی با بیان ضرورت بازنگری در چارچوب‌ها و قواعد گزینش و بهره‌گیری از ابزار و روش‌های نوین، بهترین و باصلاحیت‌ترین مجموعه برای این بازنگری را نیروهای باتجربه گزینش ارزیابی کردند.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش نباید مطلقا اجرایی شود، تصریح کرد: شغل معلمی بسیار حساس است و با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

داوودالموسوی تاکید کرد: معلم، مهم‌ترین عضو داخل مدرسه است؛ چراکه همه شقاوت‌ها و سعادت‌ها در مدرسه اتفاق می‌افتد و کلید آن در دست معلم است.

وی با بیان اینکه تربیت انسان صالح وظیفه معلمان است و باید به این موضوع، توجه ویژه‌ای داشت، ادامه داد: گزینش افراد حول سه محور اعتقادی با هدف پایبندی به مبانی دینی و عملکرد فرد نسبت به مسائل شرعی، محور اخلاقی و رعایت هنجارهای اجتماعی و محور سیاسی انجام می‌پذیرد.

 مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به استناد فرمایش امام علی(ع)، کارگزار نظام باید صاحب تجربه و از خانواده پاکیزه و باتقوا انتخاب شده باشد.

وی با بیان اینکه تعهد و تخصص دو موضوع تفکیک‌ناپدیر در جذب نیرو هستند، خاطرنشان کرد: حرکات و گفتمان معلم باید برای دانش آموزانش، نافع باشد.

داوودالموسوی توصیه کرد: توجه به جذب معلم فقط از سوی گزینش صورت نگیرد و تمام معلمان استان باید در این زمینه، یاریگر هسته گزینش باشند.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هم‌افزایی و هم‌راستایی با هسته گزینش در تمامی سطوح انجام شود.

وی گفت: باید در جذب نیروی انسانی از انتقادات سلیقه‌ای و هرگونه تنگ‌نظری پرهیز شود و به موضوع ضابطه‌مندی و قانون‌مداری، اصالت حال فعلی فرد بر مبنای قانون گزینش یک تا سه سال اخیر به‌صورت ویژه‌ توجه شود.

وی با تمجید از رویکردهای گزینش در استان سمنان اظهار کرد: سمنان استان برتر در حوزه گزینش نیروی انسانی است و جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha