• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403031208123
  • خبرنگار : 30189

در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دبیرکل ادیان یونان مطرح شد؛

تاکید بر گفتگوهای دینی ایران و یونان

تاکید بر گفتگوهای دینی ایران و یونان

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سفری به یونان با یورگوس کالانجیس، دبیرکل ادیان وزارت آموزش، ادیان و تحقیقات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور ضمن معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وظایف آن، به سابقه و اهمیت گفت‌وگوهای دینی بین ایران و یونان اشاره کرد. وی با بیان اینکه یونان همواره به عنوان کشوری دوست و همراه در سیاست خارجی ایران تلقی شده است، بر ضرورت از سرگیری گفتگوهای دینی دو کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانواده و آموزش جوانان را دو موضوع مهم برای گفت‌وگوی دینی بین ایران و یونان برشمرد و گفت: ما احساس می‌کنیم که خانواده به عنوان نهادی برای حفظ معنویت در جامعه باید حفظ شود و این روزها احساس می‌کنیم که خانواده در معرض خطر است. همچنین آموزش جوانان از طریق فضای مجازی که متاسفانه فضای مناسبی برای این امر نیست، مسئله مهم دیگری است که باید مورد گفتگو قرار گیرد.

کالانجیس، دبیرکل ادیان یونان، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، بر اهمیت همکاری‌های دینی بین دو کشور تأکید کرد. وی با اشاره به ریشه‌های تاریخی گفتگوهای دینی بین شیعیان و مسیحیان ارتدوکس، گفت: "مسیحیت ارتدکس شرقی تشابهات بیشتری با شیعیان دارد تا با دیگر مذاهب اسلامی.

دبیرکل ادیان یونان با اشاره به دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشورمان با اسقف اعظم یونان، این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: "ما با اسقف اعظم و دفتر ایشان ارتباط نزدیکی داریم و ایشان هم از گفتگو  ها حمایت می‌کنند.

وی همچنین هوش مصنوعی را یکی از موضوعات مهم برای گفتگوی دینی بین دو کشور دانست و گفت: "در دریای اینترنت و با هوش مصنوعی دیگر نمی‌توان به هر ویدیو و نوشته‌ای اعتماد کرد. بسیار حائز اهمیت است که دین‌های بزرگ جهانی مانند مسلمانان و مسیحیان در خصوص این موضوع و دیدگاهشان صحبت کنند. "

در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور از  کالانجیس برای سفر به ایران دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت تفاهم‌نامه‌ای برای از سرگیری گفتگوهای دینی بین دو کشور امضا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha