• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031208013
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد

استقبال ۳۰۰۰ نفر از بیمه زنان خانه‌دار تامین اجتماعی در خراسان شمالی

استقبال ۳۰۰۰ نفر از بیمه زنان خانه‌دار تامین اجتماعی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از استقبال حدود ۳۰۰۰ نفر از طرح بیمه شدگان زنان خانه‌دار خبر داد.

جواد یزدانی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در گفت و گو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: در دو سال گذشته ۲۹۶۰ نفر از بانوان استان در طرح بیمه شدگان زنان خانه‌دار مشارکت کرده‌اند تا سوابق بازنشستگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۵۰۸ نفر دانشجو نیز در حال حاضر در طرح بیمه دانشجویان حضور دارند، افزود: این افراد شامل زنان خانه‌دار و دانشجویان، شخصاً حق بیمه خود را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و در آینده می‌توانند بازنشسته شوند.

وی تاکید کرد: این بیمه‌ها شامل بازنشستگی، درمان، فوت و... می‌شود که متقاضی براساس نظر خودش می‌تواند نسبت به اخذ آن‌ها اقدام کند؛ اما پایه آن‌ها بازنشستگی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به عنوان متولی بازنشستگی ۵۳ درصد از کل بیمه شدگان کشور، افزایش چشمگیری پیدا کرده و در حال حاضر ۵۹ خدمت از طریق وب سایت یا نرم‌افزار کاربردی «تامین من» قابلیت انجام دارد و متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویی می‌توانند بدون مراجعه حضوری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شاخص‌ترین مولفه رفاه در جامعه، تامین اجتماعی به معنای عام است و اگر حمایت‌ها از بیمه شدگان به شکل مناسب وجود داشته باشد، سبب افزایش رفاه و امید می‌شود.

یزدانی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای خاورمیانه، در غم و شادی بیمه شدگانش شریک است که مصداق آن پرداخت هدیه ازدواج و هزینه کفن و دفن است.

به گفته وی، طی سال گذشته ۴۹۱ مورد هدیه ازدواج به بیمه شدگان پرداخت شده که نسبت به سال قبل‌تر از آن افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: هدیه ازدواج شامل افرادی می‌شود که در هنگام درخواست بیمه بوده و دو سال سابقه بیمه داشته باشند. از لحاظ تعداد نیز محدودیتی در سازمان وجود ندارد و اگر هر تعداد متقاضی واجد شرایطی وجود داشته باشد، هدیه ازدواج به آن‌ها پرداخت می‌شود و مبلغ آن از حداقل حقوق کمتر نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین به طلاق‌های صوری نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طلاق‌های صوری برای بهره‌مندی غیر حق از برخی مزایا، بلای جان تامین اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی حمایت از خانواده‌ها را اولویت خود می‌داند، در صورت فوت والدین حقوق آن‌ها به فرزندان اُناث مجرد می رسد، به همین دلیل برخی زوج‌ها طلاق صوری می‌گیرند و صیغه موقت می‌شوند تا بتوانند از حقوق والدین خود به صورت ناحق استفاده کنند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده است تا کارشناسانی را قرار دهیم که موارد این‌چنینی را بررسی کنند، چراکه هزینه‌های آن را جامعه و بالاخص در سازمان تأمین اجتماعی کارگران و حق بیمه‌های بین النسلی آن‌ها متقبل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha