• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030906513
  • خبرنگار : 71974

برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

مرحله نهایی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی فردا در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین دورۀ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سطح کشوری از روز شنبه ۵ خردادماه آغاز شده و فردا پنجشنبه ۱۰ خردادماه با برگزاری مرحلۀ نهایی به پایان می‌رسد.

در مرحلۀ نیمه‌نهایی، تیم‌های «طلوع» از استان همدان و «سره» از دانشگاه علوم پزشکی تهران دربارۀ گزارۀ «استفاده از پوسته‌های حاکمیت‌پذیر به جای فیلترینگ سراسری شبکه‌های اجتماعی، سیاستی در راستای امنیت کاربران است» و تیم‌های‌ «سخن» و «گمنام» از دانشگاه تهران دربارۀ گزارۀ «برای رفع تنش‌ها و درگیری‌های پیرامون انتخابات، بایستی شرایط احراز صلاحیت را کاملاً کمّی و غیرتوصیفی کرد» با یکدیگر به مناظره پرداختند و در نهایت، با رأی هیأت داوران، تیم‌های «سخن» از دانشگاه تهران و «طلوع» از استان همدان به مرحلۀ نهایی راه پیدا کردند.

در اختتامیۀ این مسابقات، با داوری ۵ عضو هیأت علمی و ۳ داور دانشجو تیم های اول تا چهارم معرفی می شوند و تیم نخست، در جایگاه قهرمان کشوری دوازدهمین دوره از مناظرات دانشجویی ایران، نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد. هم چنین از سوی هیأت داوران، «سخنران برتر» مناظرات و تیم «اخلاق» نیز معرفی خواهد شد. 

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از آبان‌ماه سال ۱۴۰۲  و با رقابت نزدیک به ۹۰۰ گروه دانشجویی در سراسر کشور آغاز شده و پس از برگزاری مسابقات در سطح دانشگاهی و استانی، با رقابت ۶۴  گروه دانشجویی چهار نفره در مرحلۀ کشوری به کار خود پایان می‌دهد.

شایان ذکر است گزاره‌های مراحل رده بندی و نهایی به این شرح است:
«افت کیفیت تشکل‌های دانشجویی معلول نگاه امنیتی به دانشگاه است»
و «دوگانه اصلاح‌طلب ـ اصولگرا در سیاست ایران به دوگانه معتدل ـ رادیکال تبدیل شده است. »

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha