• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403030906133
  • خبرنگار : 71573

عملکرد رئیس جمهور شهید در حوزه کتابخانه‌های عمومی

عملکرد رئیس جمهور شهید در حوزه کتابخانه‌های عمومی

مهدی رمضانی در سوگواره «روز وداع یاران» گفت: جناب آقای رئیسی در اهتمام به حوزه کتابخانه های عمومی چیزی کم نگذاشتند؛ گواهی می دهم با همت و توجه جناب آقای دکتر اسماعیلی و عنایت رئیس جمهور شهید، هر آنچه در توجه، پیگیری و همراهی مورد نیاز ما بود، فراهم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت یاد شهدای خدمت، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهانش هشتم خرداد ماه به صورت همزمان در استان‌ها برگزار شد. این برنامه در تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در ساختمان ستاد مرکزی نهاد برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از احساسات اهالی قلم به رئیس جمهور فقید در قالب شعر و سروده، اظهار کرد: مایه مباهات ماست که آیت الله رئیسی، یکی از بزرگترین حامیان حوزه فرهنگ، هنر، شعر و ادب بودند. ایشان در محافل مختلف تشریف می‌آوردند و با گوش جان شنوای صحبت‌های عزیزان بودند و تا جایی که مقدور بود، تلاش می‌کردند اتفاقات خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رقم بخورد.

 او سپس بیان کرد: من به نوبه خود از بانیان برگزاری این برنامه، جناب آقای رمضانی، اصحاب گرانقدر شعر و ادب، بزرگان حوزه کتاب و نشر و فرهیختگانی که در تمامی استان‌های کشور در برنامه «روز وداع یاران»، این فضای عاطفه و مهر و محبت گرد آمده‌اند، قدردانی می‌کنم. به فرمایش رهبر انقلاب، این اتفاق، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و مصداق «لایسدها شیء» است؛ شاید بتوان گفت این شخصیت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و حضورشان در بخش‌های مختلف خدمتگزاری، پدیده‌ای تکرارنشدنی بودند. ان‌شاءالله خداوند در حوزه خدمتگزاری برای مردم ایران، بهترین‌ها را در مسیر ارتقای ملت قرار دهد.

سنگ تمام رئیس جمهور شهید در اهتمام به حوزه کتابخانه‌های عمومی

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی از فاجعه رفح و کشتاری که به آدم‌سوزی رسیده یاد کرد و گفت: یاد شهدا را گرامی می‌داریم و امیدوارم به زودی پیروزی فلسطینیان را شاهد باشیم.

رمضانی اظهار کرد: جناب آقای رئیسی در اهتمام به حوزه کتابخانه‌های عمومی چیزی کم نگذاشتند. گواهی می‌دهم که با همت و توجه جناب آقای دکتر اسماعیلی و عنایت رئیس جمهور شهید، هر آنچه در توجه، پیگیری و همراهی مورد نیاز ما بود، فراهم شد. آخرین دستورات ایشان در حوزه فرهنگی نیز به موضوع نهاد و ابلاغ «سند ملی خواندن» مربوط می‌شود. در نمایشگاه کتاب تهران نیز غرفه نهاد آخرین نقطه بازدید و حضور ایشان بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: بنده و همکارانم هم‌عهد شده‌ایم تا آخرین فرصت‌های این دولت، هر آنچه از بابت خدمت به مردم، که دغدغه رئیس جمهور بود، بر گردن ما است، ان‌شاءالله تا آخرین لحظه به جا آوریم و شرمنده مردم و شهدا نباشیم.

در پایان این مراسم تابلوی نقاشی‌خط «سی‌مرغ»، اثر علی مینایی‌فرد که در حین برنامه خلق شده بود، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

سنگ تمام رئیس جمهور شهید در اهتمام به حوزه کتابخانه‌های عمومی

در این نشست سیدمحمدهاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزانه فخریان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان، ایمان شمسایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت، مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، فاطمه عزیزآبادی فراهانی و عصمت مؤمنی، اعضای هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی، علیرضا قزوه، رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سعیده حسین‌جانی، مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، مهدی سلیمانی، قائم‌مقام مجمع ناشران انقلاب اسلامی، میلاد عرفان‌پور، سرپرست مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، فتح‌الله فروغی، رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان، نادر قدیانی، مدیرمسئول انتشارات قدیانی، و اهالی فرهنگ و ادب از جمله حاج علی انسانی، نغمه مستشار نظامی، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، فاطمه نانی‌زاد، حسین بختیاری، حمید هنرجو، علی داوودی، رضا اسماعیلی، محمدمهدی عبداللهی، حسین اسرافیلی، احمد شهریار، فریبا یوسفی، کاظم طلایی، کبری حسینی بلخی، الهام صفالو، سمیه بابایی، نصیبا مرادی، حمید هنرجو، منصوره محمد مزینان، سمیه مومنی، طیبه شامانی، ماهرخ درستی، عبدالرحیم سعیدی راد، سمانه رحیمی، حسین هدایتی، زهرا سادات قاسمی، محمدرضا طهماسبی و... حضور داشتند.

 انتهای پایم 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha