• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403030905782
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

خسارت سیلاب اخیر به ۱۶۰۰ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان

خسارت سیلاب اخیر به ۱۶۰۰ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان تخریب و سه هزار و ۴۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال آماده سازی و استاندارد سازی این واحدهاست.

بیک مداح در گفت وگو با ایسنا- افزود: طرح بازسازی پنج هزار واحد خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی  مطالعات مکانیک خاک در این مناطق توسط پژوهشکده سوانح طبیعی کشور را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این مطالعات باید پیش نیاز هر اقدام عمرانی در جنوب استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان افزود: اقدامات پیشگیرانه بنیاد مسکن استان و احداث دایک و سد حفاظتی در برابر سیل در برخی از روستاها از جمله عارف‌آباد، نوبندیان و کلانی در سال ۱۴۰۰ در بارندگی اخیر مانع از پیشروی سیلاب در این روستاها شده‌است که نشان از اهمیت توجه به توسعه و ساخت سیل بندهای مناسب در جنوب استان است.

همچنین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید اخیر خود از مناطق سیل زده استان گفت: کار احداث و تعمییر بیش از پنج هزار واحد خسارت دیده سیلاب‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد و امیدواریم بتوانیم با ساخت خانه‌های مقاوم کمک بزرگی به قشرهای مختلف مردم کنیم.

غلامرضا صالحی اظهار کرد: اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری تکمیل واحدهای نیمه تمام است.

وی از کلنگ زنی و اجرای ۳۰ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد خبر داد و گفت: علاوه بر سهمیه مصوب قیر استانی، سهمیه دیگری نیز برای این استان در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای سال جاری نیز اجرای طرح هادی روستایی در ۱۸۰ روستای استان برنامه ریزی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه در این سفر از ساماندهی حاشیه شهر چابهار، اجرای طرح هادی روستایی، طرح پیشگیری از فرسایش خاک در روستاهای چابهار و دشتیاری، ساخت مسکن روستایی، بازسازی واحدهای خسارت دیده و مسکن شهری کنارک نیز بازدید شد، خاطرنشان کرد: در برخی موضوعات به ویژه سیل کار از محل منابع داخلی بنیاد مسکن شروع شده است.

وی گفت: در موضوع فرسایش خندقی خاک نیاز است تا بیشتر برنامه ها از قبیل آبخیزداری را در بالا دست اجرا تا خسارات به حداقل برسد و در موضوع حاشیه نشینی، برداشت کاملی از وضع موجود داریم و در واگذاری ها نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در موضوع واحدهای نیمه تمام، شهرستان به شهرستان تصمیم گیری و تعیین تکلیف می شود و با مشارکت مردم و سپردن کارها به آنها و با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خیلی از کارها نتایج بهتری می گیرد.

وی تصریح کرد: مازاد بر سهمیه استان سیستان و بلوچستان قیر در نظر گرفتیم تا در مناطق خسارت دیده، خسارت جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha