• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030805615
  • خبرنگار : 50300

استاندار در قرارگاه اشتغال:

باید فرهنگ کار توام با مهارت را در خوزستان ترویج دهیم

باید فرهنگ کار توام با مهارت را در خوزستان ترویج دهیم

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: فرهنگ کار در استان ضعیف است و باید به کمک دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش، فرهنگ کار توام با مهارت را در استان ترویج دهیم.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز، ۸ خردادماه در قرارگاه اشتغال استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: شهید رییسی در اوج عزت و بزرگی خدا را ملاقات کرد. استان خوزستان مورد توجه شهید رییسی بود و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند. مصوبات سفر رییس جمهور برای ما درس خوبی است تا مسیری که تعیین کرده را جلو ببریم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: یک ماه باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم باید هر روز یک کار بزرگ داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: عملکرد استان بالاتر از مقداری بود که تعیین شده بود اما به هر حال جنگ باعث ایجاد عقب افتادگی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به زود بازده بودن در حال سرمایه‌گذاری روی کشاورزی و خدمات هستیم.  فرهنگ کار در استان ضعیف است و باید به کمک دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش، فرهنگ کار توام با مهارت را در استان ترویج کنیم و دانشگاه مهندسی که مستقیما به سرکار برود را تربیت نمی‌کند.

حسینی‌محراب بیان کرد: شیلات و تخیلات در استان می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند. در طرح زراعت چوب دانشگاهیان در کنار مسئولان فعالیت خواهند کرد. گندم، برنج، کلزا، ذرت، میوه و... چرخه قوی اشتغال هستند که منجر به صادرات می‌شود. تجارت با عراق، کویت، روسیه و... بازار بسیار خوبی ایجاد کرده و در این راستا برای بین المللی کردن فرودگاه دزفول با شرکت کارون صحبت شده است.

وی عنوان کرد: خوزستان با اینکه قطب صنعتی است اما صنایع پایین دست ندارد. در خصوص مدیران غیربومی، آمار دقیقی تهیه شود. برخی شرکت‌ها علاقه دارند هیات مدیره از خارج از استان داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان را باید ویژه دید. در کاهش رتبه بیکاری، امسال رقم بیکاری استان باید از ۱۰.۹ به رقم ۹ درصد برسد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha