• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030805235
  • خبرنگار : 50228

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خبر داد

اعزام‌ بیش‌ از ۷ هزار خوزستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام

اعزام‌ بیش‌ از ۷ هزار خوزستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این که امام راحل این انقلاب را پایه‌گذاری کرد و بعد از پیروزی انقلاب شاهد بودیم که همه دنیا به این موضوع اعتراف کردند که انقلاب ما بزرگ‌ترین معجزه تاریخ بوده است، گفت: برخی کشورها به تازگی در حال بیدار شدن و عملی کردن ایده‌های امام راحل هستند.

سرهنگ عادل ساری در نشست خبری تشریح برنامه های ارتحال امام خمینی (ره) که امروز، هشتم خردادماه در اهواز برگزار شد، با تسلیت درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان، اظهارکرد: یک رئیس جمهور خدمتگزار را از دست دادیم و از دست دادن ایشان ضربه روحی برای عاشقان این کشور است. از دست دادن ایشان باعث تأسف و تأثر جامعه اسلامی در سراسر دنیا شد و ان‌شاءالله ادامه دهنده راه این شهیدان راه خدمت باشیم. همچنین باید تلاش کنیم در مدت کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم و باید بتوانیم همه را پای کار بیاوریم و این یکی از مأموریت‌های ما است و رسانه نقش مهمی در این زمینه دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه‌های ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام این انقلاب را پایه‌گذاری کرد و بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ شاهد بودیم که همه دنیا به این موضوع اعتراف کردند که انقلاب ما بزرگ‌ترین معجزه تاریخ بوده است، زیرا حقیقتاً این انقلاب بر پایه و اساس اسلام ناب محمدی و بر اساس معنویت و معرفت دینی پایه‌گذاری شده است. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: امام راحل با نگرشی که داشتند توده‌های عظیم جامعه را پای کار آوردند و با استفاده از مساجد، دانشجویان و ... انقلاب را به پیروزی رساندند و باعث شدند که اسلام بیدار شود و از همان دوران دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و تا امروز نیز ادامه دارد و هر سال نیز شاهد توطئه توسط استعمارگران هستیم. التبه فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این انقلاب یک سری اهداف دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال گرفتن نوجوانان و جوانان ما هستند و در همین راستا شاهد فتنه‌های علیه نوجوانان و دانش‌آموزان بودیم. در واقع دشمن می‌خواهد مردم را از نظام جدا کند و مطمئن باشید به این هدف خود دست پیدا نخواهند کرد، زیرا ملت شریف ایران بیدار هستند و دست دشمنان را قطع می‌کنند. 

سرهنگ ساری همچنین با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، گفت: هر مأموریت و برنامه‌ای که در سپاه وجود دارد در همین راستا شکل می‌گیرد. هر ساله در سطح استان یک سری قرارگاه‌ها تشکیل می‌شود و به طور مثال قرارگاه شهید فهمیده از برنامه‌های ارتحال امام خمینی(ره) پشتیبانی می‌کند. به صورتی که قرار است مردم را برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) به تهران اعزام کنیم تا شاهد حضور پرشور مردم شریف استان خوزستان در این برنامه باشیم.

وی تأکید کرد: این اعزام با مشارکت تمام ادارات انجام خواهد شد؛ سال گذشته برای مبارزه با دشمن نزدیک به ۱۳۵ هزار دانش‌آموز و تعدادی از فرهنگیان را به اردوی راهیان نور اعزام کردیم و امسال هم قصد داریم  بیش از ۷ هزار نفر نوجوان و جوان را برای زیارت حرم حضرت امام خمینی و شرکت در برنامه‌های ارتحال ایشان اعزام کنیم تا ان‌شاءالله از صحبت‌های حضرت آقا که امسال یکسری صحبت‌های مهم و راهبردی خواهند داشت، استفاده کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به کمیته‌های تشکیل شده در جهت اعزام کاروان خوزستان به تهران برای حضور در برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) عنوان کرد: برای اینکه شأن زائران‌مان که در قالب ۱۹۰ اتوبوس به تهران اعزام می‌شوند حفظ شود یک سری کمیته‌ها تشکیل شده است که شامل کمیته حمل و نقل، کمیته تغذیه، کمیته بهداشت، کمیته ایمنی و کمیته فرهنگی است. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم زائراولی‌ها را در این برنامه اعزام کنیم تا مبلغ خوبی باشند و تلاش می‌شود در همین راستا راوی خوبی هم داشته باشیم. در همین راستا جا دارد از همکاری استانداری خوزستان که سنگ تمام گذاشته است قدردانی کنم.

او با بیان اینکه سپاه برای حفظ و اعتلای نظام تلاش می‌کند، گفت: دشمن تلاش می‌کند راه و افکار امام خمینی‌(ره) را قدیمی جلوه دهد و می‌خواهد کار را از دست ما بگیرد که در همین زمینه از رسانه‌ها درخواست داریم در جهت آگاهی مردم گام بردارند. برخی کشورها به تازگی در حال بیدار شدن و عملی کردن ایده‌های امام راحل هستند. این نکته قابل تأمل است پیشرفت‌هایی که ما داشته‌ایم از درون کشور بوده است اما دشمن می‌خواهد برنامه به این مهمی را خیلی مهم جلوه ندهد.

به گزارش ایسنا، همچنین سرهنگ ایمان ممبینی مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در این نشست، اظهارکرد: براساس اعلام شهرستان‌ها ۷۶۶۱ نفر برای اعزام به مرقد امام راحل اعلام آمادگی کرده‌اند که برای اعزام آنها ۱۸۴ اتوبوس و ۱۴۱ نفر برای امور ستادی پشتیبانی آماده هستند. ۱۶ اتوبوس هم آماده به کار هستند. در مجموع ۳۶ کاروان که ۳۱ کاروان از شهرستان(ناحیه مقاومت بسیج)، ۵ قشر بسیج کارگری، کارکنان، پزشکی، بسیج تندگویان و معلمان اعزام می‌شوند. کاروان‌ها به اردوی زیارتی جمکران و حضرت معصومه(س) نیز اعزام می‌شوند. 

مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: به جهت تامین امنیت اتوبوس‌ها، حرکت کاروان‌ها از یک مسیر مشخص و با همراهی پلیس و آمبولانس خواهد بود. 

وی با بیان اینکه شعار مراسم سالگرد ارتحال امام «امام وعده‌های صادق» است، گفت: حضور عشایر سوسنگرد، ایذه، لالی، اندیکا با لباس‌های محلی در این مراسم صوت می‌گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha