• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030805021
  • خبرنگار : 71468

واکنش کمیته المپیک به اعتراض وزنه‌برداران به حقوق ۱۵ میلیونی

واکنش کمیته المپیک به اعتراض وزنه‌برداران به حقوق ۱۵ میلیونی

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به اعتراض وزنه‌برداران نسبت به حقوق ۱۵ میلیون تومانی خود گفت: ما طبق شاخص‌هایی که تعیین کردیم حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم و اگر ورزشکار توجیه نیست یا رئیس فدراسیون ورزشکارش را در جریان نگذاشته بحث دیگری است. 

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی پس از جلسه هیات اجرایی در جمع خبرنگاران در واکنش به اعتراض وزنه‌برداران نسبت به حقوقی ۱۵ میلیون تومانی خود بیان کرد: اجازه بدهیددر آستانه المپیک بحث روبرو نداشته باشیم. المپیکی‌ها در شرایط سخت و فشار هستند و سعی نکردیم جواب بدهیم اما چون در جمع سوال کردید مجبور هستم این را پاسخ بدهم. برای همه فدراسیون‌ها در قالب شاخص بسته حمایتی تعریف کردیم. بر اساس پنج شاخصی که تعیین کردیم بین ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان به ورزشکار پس از کسب سهمیه المپیک پرداخت می‌شود. پرداخت حقوق بر اساس تشخیص مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، عملکرد ورزشکار و اعلام رئیس فدراسیون به کمیته ملی المپیک است. اینکه ورزشکاری کم یا زیاد حقوق می‌گیرد اصلاً به کمیته ملی المپیک برنمی‌گردد.

او ادامه داد: ما ورزشکاری داریم که ۶۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که بر اساس فعالیت‌هایی است که انجام داده و شاید اصلاً شانس مدال هم نباشد و در شمشیربازی هم داریم. در کشتی ورزشکاری داریم که بالای ۱۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و در رشته‌ای هم ورزشکاری کف حقوق یعنی ۱۵ میلیون تومان را دریافت می‌کند. پاسخ به یک رشته خاص نمی‌دهم و فرقی قائل نشدیم. ورزشکاران باید ماهی یک بار در مرکز سنجش بررسی شوند. ما همه ورزشکاران را در شرایط یکسان قرار دادیم و همه را دوست داریم. علاوه بر حقوق روزانه مبلغ ۳ میلیون تومان اعتبارات اردویی پرداخت می‌کنیم. قایقرانی پنج ورزشکار داشت و سه میلیارد تومان دریافت کرد.

هاشمی همچنین گفت: ما برای هر شاخص مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گذاشته‌ایم و اگر ورزشکاران هر شاخص را دریافت کنند مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به حقوقشان اضافه می‌شود. ممکن است یک ورزشکار تمام شاخص‌ها را انجام دهد اما شانس مدال نباشد از این رو مبلغ شاخص مدال را دریافت نمی‌کند. برای ما جهت پرداخت حقوق پنج شاخص ملاک است و اگر ورزشکار توجیه نیست و رئیس فدراسیون ورزشکار را در جریان نگذاشته است، به صلاح هم نیست ما اینجا بحث کنیم. برای اولین بار است که بسته حمایتی بسیار قوی را در نظر گرفته‌ایم. بر اساس همین بسته‌های حمایتی یک فدراسیون یک میلیارد، و یکی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است و یک فدراسیون دیگر ۴۰۰ میلیون و یا  ۱۵۰ میلیون تومان. ما بر اساس فرمول خودمان حرکت می‌کنیم و اگر ورزشکاری این فرمول را قبول ندارد آن دیگر بحث دیگری است. 

هاشمی با بیان اینکه برخی ورزشکاران اعلام می‌کنند آنها را در حد مدال ندیده‌ایم تصریح کرد: شاید مرکز نظارت در این مورد اشتباه کرده باشد و اگر ما برای ورزشکاری شانس مدال نقره دیده‌ایم اما او طلا گرفت تمام حقوق عقب مانده شش ماه گذشته به او به صورت کامل پرداخت می‌شود. کمیته ملی المپیک تلاش می‌کند به هیچ عنوان در این مورد کوتاهی نکند. ما دلمان می‌خواهد بهترین حمایت‌ها را از ورزشکاران داشته باشیم. برخی از کشورها مثل انگلیس یا فرانسه پاداش پای سکویشان به اندازه ما نیست. شاید برخی کشورهای آسیای میانه و عربی با ایران قابل مقایسه باشند. ما پاداش‌های خود را نسبت به توکیو ۱۰ برابر کرده‌ایم و عدد و رقم‌ها را به گونه‌ای دیدیم که آینده ورزشکار تضمین باشد. 

دبیر کل کمیته المپیک همچنین گفت: بسته‌های  حمایتی هم که در نظر گرفتیم در گذشته به این شکل نبوده و البته همه موارد جدا از پاداشی است که رئیس جمهور، دولت و وزارت ورزش در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha