• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403030804931
  • خبرنگار : 71974

تیم‌های راه یافته به دور سوم مسابقات ملی مناظره دانشجویی مشخص شدند

تیم‌های راه یافته به دور سوم مسابقات ملی مناظره دانشجویی مشخص شدند

روزگذشته با برگزاری ۱۶ مناظره دانشجویی در دانشگاه علم و فرهنگ، تیم‌های راه یافته به دور سوم مسابقات مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته مرحلۀ دوم رقابت‌های کشوری «دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران»، با حضور ۳۲ گروه دانشجویی برگزیده مرحله قبلی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. 

شایان ذکر است، در دومین روز از مسابقات مناظره، تیم‌های «طلوع» و «رهیافت» از استان همدان، «مرصاد» از کرمان، «سره» از دانشگاه علوم پزشکی تهران، «ایران» از کرمانشاه، «نیک‌آیین» از اصفهان، «گمنام» از دانشگاه تهران، «اوج» از یزد، «افق» از دانشگاه خواجه نصیرالدین تهران، «سخن» از دانشگاه تهران، «مشکات» از دانشگاه الزهرا(س) تهران، «لوگوس» از زنجان، «بینش» از یزد، «توسعه» از سیستان و بلوچستان، «امید» از خراسان جنوبی و «اندیشه ورزان» از دانشگاه صنعتی شریف توانستند به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات راه پیدا کنند.

همچنین گزاره‌های مناظره در این روز نیز پیرامون موضوعات آرمان فلسطین، تورم و نقدینگی، معنای مردم در گفتار مسئولان، عضویت ایران در گروه های بریکس و شانگهای، خیابانی شدن سیاست، کودکان کار، رسانه و مدیریت بحران، تغییر سلیقه نسلی و... بود. ۱۶ گروه برگزیدۀ رقابت‌های امروز، به مرحله سوم مسابقات که روز سه‌شنبه ۸ خرداد ماه برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است، گزاره‌هایی که گروه‌های دانشجویی فردا دربارۀ آن با یکدیگر مناظره خواهند کرد، به این شرح است:
«تعطیلی کسب و کارها به خاطر پذیرش افراد بی حجاب و کم حجاب مغایر با عدالت اجتماعی است»، «حمایت دولت از انبوه سازی به جای مدل تعاونی ساخت مسکن، سبب بحران کنونی مسکن در کشور شده است»، «گام اول برای مبارزه با فساد تقویت نهاد دولت از طریق رعایت اصل تفکیک قواست»، «سلطه منطق سرمایه‌داری رفاقتی بر اقتصاد کشور سبب زوال نهاد دولت در ایران شده است»، «عدم امنیت شغلی اساتید جوان سبب رکود علمی در دانشگاه‌ها شده است»، «نگاه جمهوری اسلامی ایران به ارتباط با آمریکا هیچ‌گاه از جنس تابو و قبیح نبوده و امکان احیای روابط ممکن است»، «با اتخاذ سیاست پرداخت دستمزد برابر در تمامی نقاط کشور می‌توان از تمرکز سرمایه و کار در کلان شهرها جلوگیری کرد»، «با توجه به روند تحصیلی دانش آموزان در سال‌های اخیر ایران در دهه‌های آتی با بحران کمبود نیروی متخصص مواجه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha