• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030804922
  • خبرنگار : 50214

رئیس جهادکشاورزی یزد خبر داد

خروج از لیست خاموشی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

خروج از لیست خاموشی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

ایسنا/یزد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: مزارع کشاورزی که بتواند ۸۰ درصد برق چاه کشاورزی خود را تامین کند از لیست خاموشی خارج می‌شود.

«محمد علی حاتمی زاده» در نشست فوق العاده هماهنگی توسعه پنل‌های خورشیدی در بخش کشاورزی که با حضور «محمود وجدانی» مسئول پیگیری های ویژه انرژی‌های تجدید پذیر استانداری و معاونین و مدیران شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئولین مراکز و شرکت‌های سرمایه‌گذار در این بخش برگزار شد، ضمن بیان این که هدف از نصب پنل‌های خورشیدی معاف کردن کشاورز از قطعی برق است، اعلام کرد: در استان یزد حدود دو هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که تقریباً سه درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به این که وارد فصل گرما می‌شویم و ممکن است ناترازی در شبکه برق‌رسانی قطعی برق وجود داشته باشد که در نتیجه، این قطعی مشمول چاه‌های کشاورزی هم خواهد شد، تصریح کرد: پیگیری اجرایی شدن این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مزایای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را عدم قطعی برق، کسب درآمد، جلوگیری از آسیب به تاسیسات و تجهیزات چاههای کشاورزی، کاهش خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین بازگشت سرمایه طی چهار سال برشمرد.

حاتمی زاده در این نشست خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های ترویجی و توجیهی برای تبیین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مدیریت ترویج قرار گیرد. همچنین بهره‌مندی از ظرفیت و اعتبار ائمه جمعه برای توجیه کشاورزان و مردم بسیار تأثیرگذار است.

به گفته این مسئول، یکی از شاخصه های ارزیابی مدیران جهادکشاورزی اجرای طرح پنل های خورشیدی در حداقل ۱۰ درصد از چاه های کشاورزی حوزه فعالیت شان تا شهریور ماه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، حاتمی زاده در پایان با ضروری دانستن ادامه راه رئیس جمهور شهید و دولت مردمی که به پایان عمر چهار ساله خود نرسید، تاکید کرد: برای پیشرفت در بخش کشاورزی، رفاه و معیشت مردم با نهایت دقت و تمام توان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha