• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403040805214
  • خبرنگار : 50214

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

رئیس ستاد انتخابات یزد: مردم انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

رئیس ستاد انتخابات یزد: مردم انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

ایسنا/یزد رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که انتخابات براساس قانون به مدت ۱۰ سال و تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه خواهد داشت ولی بنا به تشخیص ستاد انتخابات کشور قابل تمدید خواهد بود، از مردم خواست مراحعه به شعب را به ساعات پایانی موکول نکنند.

«علی اکبر عزیزی» دقایقی قبل در ستاد انتخابات استان یزد در پاسخ به خبرنگاران با بیان این که تاکنون ۱۹ اطلاعیه از سوی ستاد انتخابات کشور صادر شده است، گفت: براساس اعلام ستاد انتخابات، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا شامل «مسعود پزشکیان» با شناسه ۲۲، «مصطفی پورمحمدی» با شناسه ۳۳، «سعید جلیلی» با شناسه ۴۴ و «محمدباقر قالیباف» با شناسه ۷۷ است و آرا داده شده به نام نامزدهای انصرافی، باطله محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات، تصریح کرد: در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نیست.

وی یادآوری شد: البته از کلیه دارندگان شناسنامه‌های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

 عزیزی گفت: بنا بر اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات نیز آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند باید به همراه شخصی باسواد از افراد خانواده یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

وی با بیان این که بر اساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع است، عنوان کرد: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری باید ۱۸ سال تمام باشد و لذا کلیه متولدین روز هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی گفت: بنا بر قانون انتخابات، مدت اخذ رای ۱۰ ساعت در نظر گرفته شده لذا انتخابات تا ساعت ۱۸:۰۰ انجام می‌شود ولی براساس تصمیم و تشخیص ستاد انتخابات کشور امکان تمدید ساعت رای گیری خواهد بود.

عزیزی اظهار کرد:مردم عزیزمان در اسرع وقت به نزدیکترین شعب اخذ رای مراجعه کنند و حضور خود را در پای صندوقهای اخذ رای به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به این که بیش از ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، ادامه داد: ۸۷۰ شعبه اخذ رای که از این تعداد ۱۸۸ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت شامل ۶۳۹ شعبه شهری و ۲۳۱ شعبه روستایی در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل این استان جهت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده است.

این مسئول در پایان در مورد شعب سیار نیز خاطرنشان کرد: عمدتاً شعب سیار برای مناطق جمعیتی انبوه که امکان حضور در شعب ثابت را ندارند، در نظر گرفته شده ولی افراد می‌توانند در صورت لزوم درخواست خود را به فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها ارائه کنند، البته این افراد با توجه به محدودیت شعب سیار باید هر چه سریعتر در این باره اقدام کنند تا قبل از پایان زمان انتخابات شعب سیار به محل مورد نظر مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha