• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120704364
  • خبرنگار : 50614

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی:

وضعیت ترافیک در مشهد عادی است 

وضعیت ترافیک در مشهد عادی است 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: وضعیت ترافیک عادی است و شاهد ترافیک هر روزه با کندی بیشتری هستیم.

سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷ فقره تصادف جرحی داشتیم که ۲۷ نفر در این تصادفات مجروح شدند، عنوان کرد: هم چنین طی این مدت تاکنون ۴۵۸ مورد تصادف منجر به خسارت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از ساعت ۸ دیشب تا ۸ صبح امروز با توجه به نزولات جوی، یخ‌زدگی و لغزندگی معابر در برخی مناطق، ۱۱ مورد تصادف جرحی با ۱۱ مجروح و ۳۰۰ فقره تصادف خسارتی داشته‌ایم.‌ از تصادفات جرحی ۴ مورد در معابر بزرگراهی، ۲ مورد در بلوار توس و ۵ مورد دیگر در سایر معابر بوده است. آمارهای تصادفات جرحی در ۲۴ ساعت اخیر از میانگین آمارها در روزهای دیگر پایین‌تر است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: آمار تصادفات جرحی در ۱۲ ساعت اخیر با توجه به وضعیت جوی و لغزندگی معابر، آمار قابل قبولی بوده و نشان می‌دهد رانندگان و عابرین پیاده رعایت مقررات و مسائل ایمنی را در دستور کار خود داشته‌اند.

رحیمی با اشاره به برخی تمهیدات پلیس راهور در مواجهه با شرایط ناپایدار جوی یادآور شد: پلیس راهور با توجه به شرایط خاص پیش‌رو از طریق هماهنگی با رسانه‌های جمعی از قبیل دیداری، شنیداری و نوشتاری مسائل مرتبط با ایمنی و ارتقا ایمنی را اطلاع‌رسانی کرده است. هم چنین ارتباط و تعامل خوبی با سازمان‌های خدماتی خصوصا واحد خدمات شهرداری مشهد داشته‌ایم و هرجا نیاز به اقداماتی برای کنترل وضعیت ترافیکی بوده، به موقع انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و لغزندگی معابر فقط شاهد کندی حرکت بودیم و گره ترافیکی یا تصادف زنجیره‌ای نداشتیم. وضعیت ترافیک عادی است و شاهد ترافیک هر روزه با کندی بیشتری هستیم.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی افزود: از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و با همکاران راهور تعامل بیشتری داشته باشند تا با کمک عوامل پلیس راهور وضعیت ترافیکی به حالت عادی درآید.‌ هم چنین خواهشمندیم مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از وسایل نقلیه عمومی و ریلی استفاده کنند. درصورت رانندگی ضمن توجه به عبور و مرور عابرین پیاده حتما رعایت سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو و جوانب و پرهیز از حرکات مخاطره آمیز و تغییر مسیرهای ناگهانی مد نظر قرار بگیرد.

رحیمی اظهار کرد: بارش نزولات آسمانی به گونه‌ای نبوده است که مشکل زیادی ایجاد کند و باعث یخ زدگی شود بلکه در مسیرهای خاص و مخصوصا مسیرهای منتهی به ییلاقات باعث ایجاد کندی حرکت و کاهش عمق دید رانندگان شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha