• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402120301754
  • خبرنگار : 50589

ترشیز: اشتباهات فردی باعث باخت تراکتور شد

ترشیز: اشتباهات فردی باعث باخت تراکتور شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدافع سابق تراکتور دلیل اصلی باخت این تیم برابر پرسپولیس را اشتباهات فردی قلمداد کرد.

مجتبی ترشیز در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل پرسپولیس اظهار کرد: خمس در ابتدا سیستم ۱-۴-۱-۴ را که در نظر گرفته بود. این سیستم خوب بود و بازی پایاپای دنبال می‌شد. در دقیقه ۶۰ سعید کریم‌آذر اشتباه کرد و در جایی که باید بود، نبود و با فضا دادن به حریف باعث شد تراکتور گل اول را دریافت کند. متوجه شدم خمس می‌خواهد کریم‌آذر را تعویض کند اما طولی نکشید که تراکتور گل دوم را هم دریافت کرد و در آن صحنه هم این بازیکن پاس اشتباه داد.

او ادامه داد: این بازی اگر در روال خودش پیش می‌رفت اتفاق خاصی پیش نمی‌آمد. اشتباهات بچگانه و فردی شیرازه تراکتور را برهم ریخت. از لحاظ تاکتیکی هم پرسپولیس و هم تراکتور زورشان به هم نمی‌چربید و اشتباهات بچگانه باعث باخت تراکتور شد.

بازیکن سابق تراکتور گفت: تراکتور در بهترین وضعیت بود و بعد از تعطیلات تیم‌هایی که در شرایط خوب هستند؛ ضرر می‌کنند. ۳-۲ خرید تراکتور خوب بودند. رحمان جعفری فوتبالیست توانمندی است و زمان نیاز است تا جا بیافتد.

او درباره عملکرد تراکتور در نقل‌وانتقالات اضافه کرد: شخصاً از خریدهای تراکتور در نقل‌وانتقالات زمستانی راضی هستم. مهاجم شمس آذر بهترین بازیکنان لیگ بود و در ۷۰ درصد گل های شمس آذر تاثیرگذار بود. بازیکن خارجی که جذب شد هم خوب بود. بازیکنان جذب شده نسبت به شرایط اقتصادی و نیازهایی که تراکتور داشت خوب بودند. با توجه به اینکه بازیکنان خود تراکتور هم در شرایط خوبی هستند؛ خریدها هم خوب بودند.

ترشیز در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان تراکتور را یکی از مدعیان جدی قهرمانی دانست؟ گفت: اگر تیمی به دنبال قهرمانی باشد، نتایج سینوسی به آن تیم کمک نمی‌کند. با نتایج سینوسی نمی‌توان به قهرمانی یا حتی سهمیه رسید. من خودم تعطیلات را آسیب جدی به تیم های آماده می‌دانم و این فرصتی برای بهبود شرایط تیم‌هایی که اوضاع خوبی ندارند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: تراکتور با برد مقابل پرسپولیس می‌توانست به رده سوم صعود کند. همین بازی های حساس مقابل مدعیان، قهرمانی را به ارمغان می‌آورد. بزرگی تیم و بازیکنان در همین شرایط سخت مشخص می‌شود. اگر در بازی با یک تیم میانه جدول برنده شوید اتفاق خاصی نمی‌افتد و برای قهرمانی باید در بازی‌های ۶ امتیازی پیروز شد یا حداقل سوتی نداد. حتی مساوی در این بازی برای تراکتور عاقلانه‌تر بود.

مدافع سابق تراکتور خاطرنشان کرد: تفکرات خمس ایده‌آل است و برای لیگ ایران هم با توجه به نفراتش تاکتیک مناسبی در نظر گرفته است. اگر برابر پرسپولیس از محمد نادری به جای سعید کریم‌آذر در پست دفاع چپ استفاده می‌شد، بهتر بود. تغییر چیدمان نفرات به تراکتور آسیب زد و قبلاً هم شاهد این موضوع بوده‌ایم. این ۳ امتیازها برای تیمی که به دنبال قهرمانی یا کسب سهمیه است؛ مهم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha