• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402112517861
  • خبرنگار : 71145

صد و سی و یکمین روز جنگ

تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۵۷۶ تن رسید/ آغاز تخلیه اجباری بیمارستان ناصر

تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۵۷۶ تن رسید/ آغاز تخلیه اجباری بیمارستان ناصر

جنگ در نوار غزه برای صد و سی و یکمین روز ادامه دارد و حملات اشغالگران سراسر این باریکه را در برگرفته و هشدارهایی درباره خطرات حمله به شهر شلوغ رفح که مردم از شمال و مرکز نوار به آن آواره شده‌اند، افزایش یافته است. این در حالی است که مقاومت فلسطین به مقابله با نیروهای اشغالگر در جنوب نوار غزه به ویژه در خان یونس ادامه می‌دهد و عملیات‌هایش منجر به کشته و زخمی شدن سربازان اشغالگر می‌شود.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه امروز-چهارشنبه- اعلام کرد: تعداد شهدای غزه در صد و سی‌ و یکمین روز جنگ به ۲۸ هزار و ۵۷۶ تن رسید در حالیکه تعداد زخمی‌ها ۶۸ هزار و ۲۹۱ تن اعلام شد.

براساس بیانیه وزارت بهداشت غزه، اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۱ کشتار علیه خانواده‌ها در غزه شده‌اند که ۱۰۳ شهید و ۱۴۵ زخمی برجای گذاشته‌است.

وزارت بهداشت غزه همچنین گفت: همچنان تعداد زیادی از قربانیان زیر آوارها و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن امدادگران و نیروهای دفاع مدنی به آنها می‌شوند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: اشغالگران هزاران آواره، خانواده‌های کادر پزشکی و بیمارانی را که قادر به حرکت هستند به اجبار مجبور می‌کنند از مجتمع پزشکی ناصر خارج شوند و آنها را با خطر شدید تهدید می‌کنند.

در این راستا منابع پزشکی گفتند: ارتش اسرائیل کادر پزشکی بیمارستان ناصر در خان یونس و بیش از ۴۳۰ بیمار در داخل بیمارستان را بازداشت کرده‌است.

این منابع افزودند: از سرنوشت کادر پزشکی داخل بیمارستان ناصر اطلاعی نداریم، در حالی که تانک‌های اشغالگران همچنان اطراف بیمارستان را محاصره کرده‌اند. تیراندازی نیز در مجاورت بیمارستان تا این لحظه ادامه دارد.

فیلم‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه پس از آنکه ارتش اشغالگر بعد از روزها محاصره و کشتن تعدادی از آوارگان با گلوله‌های تک تیراندازان خود در بیمارستان ناصر گویا تخلیه اجباری آوارگان از مجتمع پزشکی ناصر را آغاز کرده‌است.

در ادامه نبردهای مقامت با اشغالگران، خبرنگار شبکه المیادین در غزه گفت گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های شدید علیه نیروهای اشغالگر در شهرک عبسان الکبیره در شرق خان یونس شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که مقاومت به مقابله با نیروهای اشغالگر در منطقه عبسان الکبیره ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار المیادین در رفح، همزمان با شلیک توپخانه اشغالگران در غرب خان یونس نیز درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و اشغالگر در جریان است.

در همین راستا، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزانش خانه‌ای را که از قبل به تله انفجاری تبدیل کرده بودند در بین نیروی پیاده رژیم صهیونیستی منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها در منطقه السطر در شمال شهر خان یونس شد.

در منطقه القراره، همچنین در شمال خان یونس، رزمندگان گردان‌های القسام یک تانک مرکاوای صهیونیست‌ها را علاوه بر بولدوزر نظامی D۹ با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

در همین منطقه مبارزان القسام سه تونل بمب گذاری شده در کنار نیروهای صهیونیست را منفجر کردند که سربازان اشغالگر طی این انفجار کشته و زخمی شدند. مبارزان القسام همچنین توانستند یک نفربر نظامی اشغالگران را با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دهند. این در حالی است که بلافاصله پس از رسیدن نیروهای امدادی اشغالگران برای نجات سربازان خود، «القسام» دومین نفربر را با موشک دیگری هدف قرار داد.

عملیات ویژه مقاومت در خان یونس در سایه تداوم بمباران دیرالبلح و رفح

رزمندگان گردان‌های القسام همچنین توانستند یک پهپاد شناسایی اسکای لارک را شکار کنند. گردان‌ها القسام توضیح داد که این هواپیما در حال انجام یک ماموریت اطلاعاتی برای اشغالگران در شرق محله الزیتون در شهر غزه بود.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که مبارزان آن تجمعی از سربازان اشغالگر را در شهر عبسان الکبیره با گلوله‌های خمپاره بمباران کردند. مبارزان القدس در شمال خان یونس نیز با مسلسل با سربازان و خودروهای اشغالگر درگیر شدند.

در مورد مرکز خان یونس، گردان‌های القدس با مشارکت مجاهدین گردان العمودی در گردان‌های شهدای الاقصی، یک موقعیت فرماندهی و کنترل ارتش اشغالگر را با خمپاره‌های سنگین بمباران کردند.

پزشکان بدون مرز: بسیار نگران وضعیت مجتمع پزشکی ناصر هستیم

سازمان پزشکان بدون مرز نگرانی عمیق خود را از وضعیت مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس ابراز کرد و از نیروهای اشغالگر در پستی در پلتفرم «ایکس» خواست تا اطمینان حاصل کنند که پرسنل پزشکی، بیماران و به افراد آواره آسیبی نمی‌رسد.

این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند کودکی در داخل ساختمان بیمارستان ناصر در شهر خان یونس بر اثر اصابت گلوله‌های رژیم صهیونیستی زخمی شد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین افزودند که رژیم صهیونیستی منطقه شرقی غزه را هدف حملات توپخانه‌ای متناوب قرار داد.

در عین حال همزمان با تیراندازی شدید در شرق اردوگاه مغازی، توپخانه اشغالگران شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین هم اعلام کرد در حملات توپخانه‌ای به اطراف یک مطب در اردوگاه المغازی در مرکز غزه تعدادی زخمی شدند.

این خبرنگار همچنین افزود: اشغالگران در محله‌های الزیتون و تل الهوا در جنوب غزه نیز دست به حملات توپخانه‌ای زده و بمب‌های دودزا شلیک کردند.

در همین حال شلیک توپخانه همزمان با تیراندازی خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح گزارش شده‌است.

این خبرنگار تاکید کرد در هدف قرار دادن خیابان الجلاء در شهر غزه سه تن شهید شدند که یکی از آنها نویسنده ایمن الرفاتی است.

عملیات ویژه مقاومت در خان یونس در سایه تداوم بمباران دیرالبلح و رفح

این نبردهای میدانی در سایه تحولات سیاسی در جریان است. در بحبوحه انتظار برای اعلام توافقی که ممکن است بمباران نوار غزه توسط اشغالگران را متوقف کند، اخبار ضد و نقیضی در مورد نتایج نشست قاهره در روز سه شنبه در مورد توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا بین حماس و رژیم اشغالگر منتشر شد. در حالیکه رسانه‌های مصری به نقل از منبعی که آن را «سطح بالا» توصیف کردند، گفتند که «فضای نشست چهارجانبه قاهره در مورد غزه مثبت بود» و رایزنی‌ها به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، رسانه‌های عبری در مورد این موضوع صحبت کردند و گفتند هیئت صهیونیستی بدون هیچ پیشرفتی عصر سه‌شنبه به تل‌آویو بازگشته است.

ادامه هشدارها درباره حمله به رفح

از سوی دیگر، ینس لارک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در خصوص حمله‌ای که اشغالگران به شهر رفح تهدید می‌کنند، گفت: «دولت اسرائیل درباره این طرح‌ها با ما صحبت نکرده است. صرف‌نظر از این، ما در اقداماتی با هدف جابه‌جایی به‌زور مردم همکاری نمی‌کنیم. ما همچنین چادری برای جابه‌جایی اجباری مردم توسط نیروهای اسرائیلی نخواهیم داد.» 

عملیات ویژه مقاومت در خان یونس در سایه تداوم بمباران دیرالبلح و رفح

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری در آزادی بازداشت‌شدگان و دستیابی به یک آتش‌بس قبل از حمله ارتش اشغالگران به رفح که «عواقب ویرانگری» خواهد داشت، مثمر ثمر شود.

مارتین گریفیتث، دستیار دبیرکل سازمان ملل ضمن به صدا درآوردن زنگ خطر با یادآوری تجاوزاتی که ساکنان شهر رفح و بقیه ساکنان نوار غزه با آن روبه‌رو هستند، نسبت به حملات برنامه ریزی شده اشغالگران علیه این شهر هشدار داد.

به نقل از شبکه المیادین، گریفیتث در بیانیه‌ای گفت: «سناریویی که ما مدت‌ها از آن می‌ترسیدیم با سرعتی نگران‌کننده در حال رخ دادن است.»
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha