• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402112215540
  • خبرنگار : 90089

ادیب یزدی: ۲۲ بهمن نماد عزت و شناسنامه ملت ایران است

ادیب یزدی: ۲۲ بهمن نماد عزت و شناسنامه ملت ایران است

رییس جامعه مبلغین کشور گفت: ۲۲ بهمن طرحی است که بر مبنای قرآن و نهج‌البلاغه و برای نجات از قید طاغوت و مدیریت‌های امپریالیستی و صهیونیستی دنیا بر سایر کشورها توسط بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی ارائه شد.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تبریک فرارسیدن سالروز ۲۲ بهمن گفت: حضرت امام درباره ۲۲ بهمن جمله‌ای دارند که بسیار قابل تحلیل و تفسیر است. ایشان فرمودند: «۲۲ بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگانی.» مگر در ۲۲ بهمن چه اتفاقاتی افتاد که امام اینطور فرمودند؟ ۲۲ بهمن اولا مملو از عبرت است. چه آحاد جامعه و چه افرادی که درون حاکمیت حضور دارند، عاقبت ظلم را در قالب پایان شوم خاندان فاسد و وابسته پهلوی ببینند که به کجا ختم شد. مردم به حدی از این خاندان منحوس متنفر بودند که شاه در آخرین لحظه هنگام سوار شدن به هواپیمای فرار از ایران به افسری که به پابوسی وی افتاده بود گفت که «بلند شو و تو هم بگو مرگ بر شاه».  این نتیجه بی‌توجهی به فقر و بیماری یک ملت مظلوم و بی‌توجهی به قدرت‌های فاسد بود. شاه بر این خیال بود که چون به قدرتهای شرق و غرب آن زمان وابسته است پس هیچ چیز نمی‌تواند موجب نابودی حکومتش شود حال آن که پنج قدرت بزرگ جهان برای او هیچ کاری نکردند.

رییس جامعه مبلغین کشور ادامه داد: دست‌اندرکاران و مسوولان باید به خواسته‌ها، مطالبات و فطریات مردم بی‌توجه نباشند. این ملت حق دارند که شرافت‌مندانه و آبرومندانه زندگی کند. اینها جز حقوق قطعی مردم است و مسوولان باید دنبال ایجاد یک زندگی شرافتمند و عزتمندانه برای ملت ایران باشند. از سوی دیگر ملت بزرگوار نیز باید از هر جریانی که آنان را به ظلم و فساد وابسته کند، پرهیز کنند.

عاقبت پیوستن به جریان‌های شیطنت‌آمیز همانی می‌شود که برای خاندان پهلوی اتفاق افتاد

ادیب یزدی ادامه داد: مردم باید متوجه باشند که بی‌دلیل جامعه را به جوامع کفر تشبُه ندهند. این روزها در برخی از مجامع و خیابان‌ها و میادین شهر آنچه می‌بینید بوی اسلامیت و حتی ایرانیت و عزت و استقلال نمی‌دهد. به هر سمت و سو که نگاه می‌کنید آثار تشبُه به جوامع کفر را می‌بینید. حجاب که هیچ رفتارهای غیراخلاقی در جامعه شیوع یافته است که باید به شدت مراقب بود. ۲۲ بهمن برای این افراد هم پیام دارد که این است که عاقبت پیوستن به جریان‌های شیطنت‌آمیز همانی می‌شود که برای خاندان پهلوی اتفاق افتاد.

آقایی به عزت و استقلال و اقتدار است

وی ادامه داد: پیام بسیار بسیار مهم دیگر ۲۲ بهمن پیام عزت ملت ایران است. حضرت امام آن ابرمرد روزگار غیبت از نظر اقتدار و مدیریت و حکمت در بهشت زهرا فرمودند «ای ارتش ما می‌خواهیم تو آقا باشی. خودت نمی‌خواهی آقا باشی؟ ملت ما می‌خواهیم تو آقا باشی. خودت نمی‌خواهی آقا باشی؟» آقایی به عزت و استقلال و اقتدار است. نظام اسلامی در حد وسع همه امکانات آقایی ملت را به وجود آورد نمونه آن سهم ۶۰ درصدی بانوان از تحصیل در دانشگاه‌هاست. در کدام کشور سراغ دارید که بانوان به این درجه مورد توجه باشند؟

رییس جامعه مبلغین کشور اظهار کرد: متاسفانه جریان‌های انحرافی دقیقا همان مسائلی را که جامعه اسلامی برای ارزش‌بخشی به آحاد جامعه برایش تلاش کرده همان‌ها را به عنوان ضد ارزش و به عنوان ویژگی‌های منفی جلوه می‌دهد. شعار زن، زندگی و آزادی به مفهوم تضییع حقوق بانوان است؛ بانوان کشور اذعان دارند مشابه شرایطی که در ایران برای پیشرفت آنان ایجاد شده در هیج کجای دنیا نیست.

۲۲ بهمن شناسنامه انقلاب اسلامی است

ادیب یزدی ۲۲ بهمن را نماد عزت ملت ایران دانست و تاکید کرد: ۲۲ بهمن طرحی است که بر مبنای قرآن و نهج‌البلاغه و برای نجات از قید طاغوت و مدیریت‌های امپریالیستی و صهیونیستی دنیا به سایر کشورها توسط بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی ارائه شد. ۲۲ بهمن شناسنامه انقلاب اسلامی است. ۲۲ بهمن شناسنده ملت ما به سایر ملتهاست. تعظیم ۲۲ بهمن تعظیم استقلال و تمامیت ارضی کشور و تعظیم تاریخ درخشان ملت ایران است که نشان می‌دهد ملت می‌خواهد آزاد و آزاده باشد.

وی گفت: امیدوارم مردم با تعظیم ۲۲ بهمن و با کمال اقتدار کوچه‌ها و خیابانها را مملو از جمعیت‌های هدف‌دار کنند و بار دیگر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر بدهیم تا دنیا با تحیر ببیند ایران بعد از ۴۵ سال همچنان با کمال اقتدار و امیدواری همان مسیری را که امام عزیز تبیین کردند در ذیل عنایت رهبر فرهیخته و عظیم‌الشان‌مان ادامه داده است.

* محورهای دیگر این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha