• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111813613
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور تاکید کرد

اهمیت نقش دانشگاهیان در مشارکت مردم در انتخابات

اهمیت نقش دانشگاهیان در مشارکت مردم در انتخابات

ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور به اهمیت نقش دانشگاهیان در مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

قاسم جعفری ۱۸ بهمن در نشست نخبگان و راهبردهای انتخاباتی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اساتید دانشگاه‌ها ارزش بالایی دارند؛ چراکه علم ارزش بالایی دارد.

وی به توجه ویژه تبیین درست رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: عصر انقلاب اسلامی عصر تغییر روند و فرآیندهای حرکت بشری در هزاره‌های تمدنی است.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص صدور انقلاب اسلامی به همه جهان، تصریح کرد: امروز به روشنی می‌بینیم که ادیان مختلف نیز به انقلاب اسلامی ایران تاکید داشته‌اند.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران محتوا و پیام بود و امروز این محتوا و پیام همه عالم را فراگرفته است.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بشر امروز به دنبال منطق است، گفت: منبع صدور این منطق نیز باید صاحبان اندیشه و اساتید باشند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران باید از سه دریچه اهداف و ایده‌آل‌ها، دستاوردها و آسیب‌ها و چالش‌ها به آن نگاه شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ذاتی‌ترین، دلنشین‌ترین و طبیعی‌ترین اهداف که عدالت است شکل گرفت.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی ایران ۱۲ هزار شعار از خواسته‌های مردم تدوین شده بود، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های علمی، ایجاد دانشگاه‌ها، پزشکی، کشاورزی، نانو تکنولوژی، هوافضا و غیره اتفاقات بزرگی رخ داده که به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از نخبگان انتظار می‌رود برای انقلاب در صحنه باشند، افزود: مقام معظم رهبری نیز در خصوص انتخابات سال‌جاری چهار راهبرد اساسی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را مطرح کرده و بر آنها تاکید دارند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف، ادامه داد: اگر متشرع باشیم نمی‌توانیم نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر نقش دانشگاهیان در مشارکت پرشور مردم در انتخابات سال‌جاری، خاطرنشان کرد: تا به امروز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۴ هزار نفر از همه گرایش‌ها و طیف‌ها تائید صلاحیت شده‌اند که این آمار نشان می‌دهد برای هر کرسی ۴۸ نامزد د میدان حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه شأن و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست، تاکید کرد: ما در هر شرایطی نباید با خود و کشورمان قهر کنیم.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: باید تلاش کنیم همدیگر را بر مبنای عقل، دین و حکمت درک کنیم و این رویکرد در واقع همان هم‌افزایی است و باعث پیشبرد امور و رفع مشکلات می‌شود.

وی گفت: امروز طبق تحلیل کارشناسان، رژیم صهیونیستی دچار گسست عرضی و طولی شده است و این به این معناست که اسرائیل تنها رژیمی است که به طور سفارشی و بدون مبنا شکل گرفته است و طی ۷۵ سال اشغال خاک فلسطین، انواع کالاهای فکری ممنوعه را عرضه می‌کند.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز اسرائیل به دنبال حاشیه‌سازی برای خروج از بن‌بست است و از همین رو بر انتخابات ایران متمرکز شده است تا اذهان عمومی را منحرف کند. بنابراین تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت انتخابات و مشارکت مردم بسیار مهم است.

معاون هماهنگی و نظارت معاونت امور مجلس نهاد ریاست جمهوری افزود: با وجود اینکه تعهد بر تخصص مقدم است اما یک انسان متعهد فاقد تخصص نباید مسئولیت بر عهده بگیرد.

گفتنی است در ادامه حاضران به ارائه دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha