• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040502973
  • خبرنگار : 50659

مدیر مرکز افق امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود مطرح کرد:

غدیر تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان

غدیر تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان

ایسنا/اردبیل مدیر مرکز افق امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: غدیر تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان است.

ابراهیم اسبری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک عید سعید غدیر خم  افزود: غدیر در فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بالاترین عید و ادامه نبوت است، غدیر روز تجدید میثاق با رهبری و روز تجدید عهد با مقام عظمای ولایت است.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود بیان کرد: غدیر به عنوان عید الله‌اکبر، سرآغاز تثبیت حکومت و ولایت الهی و حیات جاودانه اسلام ناب محمدی (ص) و تجلی ‌گاه برقراری عدالت در جامعه بشری است.

اسبری ادامه داد: تکریم و تعظیم این عید بزرگ نشانه پیوستگی و دلبستگی امت اسلامی نسبت به استمرار ولایت انبیاء الهی است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز اگر با گوش جان بشنویم، صدای« من کنت مولاه فهذا علی مولاه» از غدیر خم به گوش می‌رسد، چرا که غدیر جاودانه است و یادآور بیعت با امامت و تجدید عهد با ولایت است.

مدیر مرکز افق آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود گفت: غدیر نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

وی اذعان کرد: غدیر خم به معنای واقعی کلمه اقیانوس بی کرانی است که سراسر هستی را پوشانده است که آن را نمی‌توان بخشی از تاریخ دانست، چرا که غدیر همه تاریخ است.

اسبری یاد آور شد: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان، روز آشکارساختن مقام پیراسته امامت و ولایت و سالروز امامت مولود کعبه حضرت علی (ع) است. غدیر فصل الخطاب هدایت و غایت رحمت است و وجدان بیدار از غدیر، راه وفاق و وحدت می جوید. 

 خادم افتخاری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود تصریح کرد: این مجال متعالی فرصت مغتنمی برای اقتدا به سنت نبوی و سیره علوی و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت فقیه و تثبیت عزم برای پاسداشت آرمان های امام راحل(ره) و شهدا و انقلاب اسلامی است

وی در خاتمه سخنان خود بیان کرد: در این برهه که ما خود را از رهروان طریق عدل علوی می دانیم و مساوات و عدالت را پیش شرط اساسی توسعه و تعالی در همه ابعاد و زمینه‌ها قلمداد می‌کنیم ، بر ماست که از غدیر خم به عنوان مرکز ثقل شکل‌گیری  اندیشه ولایت و نقطه تکوین شجره طیبه امامت به عنوان حبل المتین تولی به ذات اقدس الهی و تبری از هر آنچه زائیده نفاق و شالوده تفرقه است، درس پایداری بیاموزیم و سرلوحه امور خود قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha