• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111712855
  • خبرنگار : 50060

مدیرکل صمت قزوین مطرح کرد

تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال در قزوین طی سال جاری

تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال در قزوین طی سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل صمت استان قزوین گفت: در مورد ثبت اشتغال واقعی در استان قزوین تعهد استان ۴۵۰۰ نفر بوده و تا پایان دی ماه اشتغالزایی برای ۵۲۶۶ صورت گرفته که نشان‌دهنده عملیاتی شده ۱۱۷ درصدی تعهدات اشتغال است.

محسن رستمی در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه که امروز ۱۷ بهمن در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و در حال حاضر در این استان ۳۷۱۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، در این واحدها بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت گرفته و زمینه اشتغال بیش از ۱۵۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این واحدها در زمینه‌هایی همچون صنایع غذایی، شیمیایی، برق، فولاد و صنایع فلزی فعال هستند و بیشترین تعداد واحدهای صنعتی در شهرستان قزوین مستقر است، بیشترین سرمایه‌گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی در شهرستان آبیک و البرز صورت گرفته و بیشترین اشتغال صنعتی استان نیز مربوط به شهرستان البرز است.

این مسئول گفت: از مجموع ۳۷۱۶ واحد، ۹۷۶ واحد صنعتی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به بهره‌برداری رسیدند که این رقم هم شامل راه‌اندازی طرح‌های جدید و هم شامل طرح توسعه واحدهای صنعتی بزرگ است. از ابتدای سال جاری تا کنون نیز به ۱۲۸ طرح جدید و ۱۷۳ طرح توسعه واحدهای صنعتی در مجموع با سرمایه ۶ هزار میلیارد تومان پروانه‌ بهره‌برداری اعطا شده است و برای بیش از۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهای صنعتی استان قزوین ۱۱۱ واحد دانش‌بنیان هستند و نیز ۱۵۱ واحد صنعتی داریم که دارای واحد جداگانه تحقیق و توسعه هستند، در سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کردیم مواد اولیه و ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی را تأمین کنیم؛ به همین جهت امسال اغلب واحدهای تولیدی افزایش تولید داشتند.

به گزارش ایسنا، رستمی افزود: در دولت سیزدهم ۱۷۷۷ مورد برای طرح‌های صنعتی جواز تأسیس صادر شده که مجموع اعتبارات آن بالغ بر ۱۲۳ هزار میلیارد است و راه‌اندازی این واحدها، اشتغالزایی برای ۵۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت، ۶۰۰ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد دارند؛ ضمن اینکه از میان این طرح‌ها، ۷۶ طرح کلان بوده و دارای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری است. محصولات این واحدهای صنعتی اغلب صادرات محور است و یا اینکه مانع از واردات و خروج ارز از کشور می‌شود.

تشکیل ۸۴ جلسه برای رفع موانع تولید در سال جاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: برای تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری ۸۴ جلسه کارگروه تشکیل شده و ۳۵۹ مورد از مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی مورد رسیدگی قرار گرفته و ۵۳۷ مصوبه در این راستا صادر شده است؛ از این تعداد ۴۳۳ مصوبه محقق شده و ۱۱۴ مورد آن در حال اجراست.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷۴ مورد پروانه اکتشاف معدن در استان قزوین وجود دارد که بیش از ۲۰ مورد آن در سال جاری صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۴۲۱ میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفته و ۸۴۰ میلیون دلار نیز واردات داشته‌ایم که این واردات اغلب ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در استان قزوین ۴۸ هزار واحد صنفی وجود دارد که این واحدها ۹۵ اتحادیه دارند و ۵ اتاق اصناف در ۵ شهرستان استان قزوین وجود دارد که امورات مربوط به واحدهای صنفی را پیگیری می‌کند. از ابتدای سال تا کنون ۹ جلسه تنظیم بازار برگزار شده که در این جلسات ۱۰۹ مصوبه داشتیم و از این تعداد ۹۰ مورد اجرایی شده و ۱۹ مصوبه دیگر در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف صمت حمایت از مشاغل خانگی است که مجوزهای لازم در این زمینه به متقاضیان اعطا می‌شود؛ در سال جاری ۲۶۱ مورد معرفی مشاغل خانگی برای دریافت وام به بانک داشتیم که ۱۱۶ مورد آن انجام شده است، در مورد ثبت اشتغال واقعی در استان قزوین تعهد استان ۴۵۰۰ نفر بوده و تا پایان دی ماه اشتغالزایی برای ۵۲۶۶ صورت گرفته که نشان‌دهنده عملیاتی شده ۱۱۷ درصدی تعهدات اشتغال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان مصوب شد که بیش از ۶ هزار میلیارد آن متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌های صنعتی پرداخت شده و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha