• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402111712521
  • خبرنگار : 50024

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز:

جهاد دانشگاهی چراغ خودباوری را در کشور روشن نگه داشته است

جهاد دانشگاهی چراغ خودباوری را در کشور روشن نگه داشته است

ایسنا/البرز سرپرست جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی، اعتماد نظام و مردم است، گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، با تمام توان حافظ این سرمایه هستیم و طی بیش از چهار دهه گذشته نه با شعار و حرف بلکه با عمل این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

جلال نوری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی است که از دل انقلاب فرهنگی برآمده، اظهار کرد: این مجموعه بدون هیچگونه الگو و پیشینه‌ای در پی وقوع انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد و طی این چند دهه دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، صنعتی و ... داشته است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون منشاء اثرات ماندگاری در حوزه‌های مختلف بوده و هر طرح و پروژه‌ای را که آغاز کرده با تکیه بر توان، تخصص و روحیه جهادی نیروها به بهترین شکل به پایان رسانده است.

وی با اشاره به اینکه «فرهنگ جهادی» زبان مشترک همه کسانی است که به نوعی با این نهاد انقلابی در ارتباط هستند، توضیح داد: یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی این است که موفق شده بسیاری از طرح‌های روی زمین مانده کشور را با موفقیت به سرانجام برساند و بدون شک اگر این روحیه جهادی و خستگی ناپذیر همکاران نبود، این توفیقات حاصل نمی‌شد.

این مسئول  با اشاره به برخی از اقدامات جهاد از بدو تاسیس توضیح داد: هنوز ۶۰ روز از تاسیس جهاد نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و این مجموعه به عنوان یکی از بازیگران فناوری در هشت سال دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح، بسیج و.. برای شکست دشمن پا به میدان گذاشت.

نوری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در طول جنگ تحمیلی و در شرایطی که حتی دسترسی به سیم خاردار برای رزمندگان دفاع مقدس فراهم نبود، بدون هیچ چشم داشتی و با بهره گیری از توان موجود در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و دفاعی به خصوص بخش لجستیک جنگ ورود کرد و اثرات ماندگاری به جای گذاشت.

جهاد دانشگاهی چراغ خودباوری را در کشور روشن نگه داشته است

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز گفت: جهاد در طول دوران جنگ تحمیلی با دفاع دانش بنیان در کنار سایر نهادها بود و بعد از اتمام آن نیز همین مسیر را ادامه داد و توانست در ابعاد مختلفی چون پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و ...گفتمان خاصی را ایجاد و طرح‌های مختلفی را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: کارنامه جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که این نهاد که به فرمایش مقام معظم رهبری جزء معدود رویش‌های انقلاب است، نماد شعار ما می‌توانیم است و توانسته چراغ خودباوری را در جای جای این مرزو بوم روشن نگه دارد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه این مجموعه، اعتماد نظام و مردم است، گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، با تمام توان حافظ این سرمایه هستیم و طی بیش از چهار دهه گذشته نه با شعار و حرف بلکه با عمل این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

نوری گفت: بدون شک اگر مسئولین از اقدامات صورت گرفته در جهاد دانشگاهی حمایت‌های کافی داشته باشند در آینده نزدیک شاهد کارهای بزرگی از سوی جهادگران این مجموعه خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha