• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111108038
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

از ظرفیت‌های مرز ماهیرود برای افزایش همکاری‌های ایران و افغانستان استفاده شود

از ظرفیت‌های مرز ماهیرود برای افزایش همکاری‌های ایران و افغانستان استفاده شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های مرز ماهیرود برای افزایش همکاری های بین ایران و افغانستان شد.

علیرضا عباس زاده، امروز ۱۱بهمن در جلسه بررسی همکاری با هیأت افغانستانی در مرز ماهیرود که با حضور فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی همراه بود، گفت: افزایش همبستگی و همکاری های بین مردم ایران و افغانستان یکی از خواسته های اصلی ماست.

وی با اشاره به اینکه مرز سبب ارتباط بیشتر دو کشور شده، افزود: همبستگی و همکاری دو کشور ایجاد اشتغال و امنیت در مرز را سبب می شود.

به گفته وی؛ ماهیرود در خراسان جنوبی جزو امن ترین مرزهای کشور در سال های اخیر بوده و مرز یزدان هم در آینده فعال خواهد شد.

معاون استاندار تأکید کرد: باید با همکاری بیشتر از همه ظرفیت های مرز به بهترین شکل برای اشتغال مرزنشینان استفاده کنیم چراکه این موضوع سبب افزایش امنیت در مرز می شود.

عباس زاده تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری ها نماینده خراسان جنوبی در مرز است و از این طریق باید برای هر کاری که منجر به افزایش همکاری های بین دو کشور و توسعه مرز می گردد، استفاده شود.

وی متذکر شد: استفاده از ظرفیت های موجود می تواند به رونق مرز کمک کند.

مدیرعامل سازمان همیاری  شهرداری های استان هم در این جلسه درخصوص همکاری های تجاری بین ایران و افعانستان توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمداسماعیل فاطمی به تشریح اقداماتی پرداخت که در راستای بهره برداری از ظرفیت ها و رونق مرز ماهیرود در دستور کار سازمان همیاری قرار دارد.

هیئت افعانستانی حاضر هم مشکلات موجود و درخواست های خود را در این خصوص بیان کردند.

در ادامه جلسه راهکارهای لازم برای افزایش این همکاری ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیران کل استاندارد و گمرک استان، موارد مطرح شده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha