• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402110705044
  • خبرنگار : 50441

تاثیر ملموس افتتاح مسیر جنوبی بزرگراه کوهسار در کاهش ترافیک شیراز

تاثیر ملموس افتتاح مسیر جنوبی بزرگراه کوهسار در کاهش ترافیک شیراز

ایسنا/فارس معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به بیان اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و از اختصاص ۳۷ هزار میلیاردتومان به پروژه‌های بزرگ مقیاس در این شهر خبر داد که مهم‌ترین آن، افتتاح مسیرهای جدید بزرگراهی است که می‌تواند به کاهش ترافیک شهر شیراز، کمک شایانی کند.

محمد امین امروز، ۷ بهمن‌ماه در در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های شیراز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری، اجرای ۴۴ کیلومتر بزرگراه‌سازی را آغاز کرده‌اند و احداث همزمان ۳۸ تقاطع غیرهم‌سطح و پل در نقاط مختلف شهر را در دستور کار داریم.

وی افزود: احداث بیش از ۵۰ ساختمان تاثیرگذار از قبیل فرهنگ‌سرا، آتش نشانی، مجتمع‌های خدماتی، ورزشگاه، سالن سینما و همایش، در دوره ششم شورا و شهرداری تعریف شده است.

امین افتتاح خط جنوبی بزرگراه کوهسار مهدی به طول ۷ کیلومتر را مهم‌ترین پروژه افتتاحی در دهه فجر عنوان کرد و گفت: مسیر شمالی این بزرگراه در مهر یا آبان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. برای مسیر شمالی تمهیدات ایمنی بیشتری لازم است و سه تونل باید به مسیر افزوده شود. افتتاح مسیر جنوبی کاهش قابل توجه ترافیک منطقه را در پی خواهد داشت. این موارد پرمخاطب‌ترین پروژه‌های شهر شیراز خواهند بود و در رفع ترافیک تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از کمربندی شیراز که به شهرداری واگذار شده است، گفت: اقدامات تاثیرگذاری مانند مشکل اصلاح و ترمیم آسفالت این پروژه به انجام رسیده است. در ۱۲ کیلومتر از مسیر، ایجاد شانه راه انجام شده است، خط کشی طول کل ۱۸ کیلومتر در حال اتمام است و تقاطع غیرهمسطح شهید فرصتیان نیز تکمیل شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: پروژه روگذر احمدبن موسی که شامل ۳ پل در کمربندی جنوب است و قرار بود در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد اما پل شماره ۳ آن که در ایمنی و کنترل ترافیک اثربخش است، در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود. این پروژه با طول عرشه ۴۳۰۰ متر از بزرگترین پروژه است که سال ۱۴۰۳ به طور کامل افتتاح خواهد شد.

وی از آغاز عملیات عمرانی ساختمان شماره ۲ شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در کنار این پروژه، زیرگذری به طول ۷۵۰ متر خواهیم داشت که از فضای روی آن به عنوان یک میدان‌گاه شهری استفاده خواهد شد. ضمن اینکه عملیات احداث پارکینگ زیرسطحی در مجاورت ساختمان مرکزی شهرداری شیراز در دهه فجر آغاز خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، مرکز همایش‌های شهرداری شیراز با ظرفیت بیش از هزار نفر در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

امین در خصوص احداث پارک آبی بزرگ شیراز نیز گفت: این پروژه، بزرگترین پارک آبی مسقف کشور است و در زمینی به وسعت ۶ هکتار احداث می‌شود. عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و منتظر استقرار پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی سازه هستیم. در این پارک ۲۳ بازی آبی جدید وجود خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود در خرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، احداث فاز آموزشی مجتمع شهروند، پل انقلاب، پل زندگی، باغ موزه سرو، سامان دهی رودخانه تنگ سرخ و همچنین ۱۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری و زیرسازی برای دفع آب‌های سطحی، از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در سال جاری بوده و در مجموع ۳۷ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۰۱:۲۹

جناب امین فکری بحال ترافیک سنگین باهنر جنوبی بکنید خواهشاً . زمانی که از روی پل فرهنگیان به سمت میدان پارسه حرکت میکنیم مدتهاست که کل منطقه درگیر ترافیک بسیار سنگینی شده .در صورتیکه میتوان با احداث یک پل یا زیرگذر درخیابان میثم جنوبی به سمت کمربندی ، ترافیک باهنر را به کمتراز نصف کاهش داد .التماس دعا

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۰۳

میشه لطفاً آدرس این جاهای که گفتن واسه شهر شیراز درست کردن بدن

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۲۲:۰۸

انشالله. به امید خدا پارک آبی را خرداد ماه افتتاح بفرماید .. تا فرزندان مان تفریح سالم .. و خوب داشته باشند .. و انشالله که به فکر ارزانی بلیط این مجموع هم نیز باشید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۰۷:۵۸

فکری به حال ترافیک فلکه مطهری کنید