• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402110402855
  • خبرنگار : 71451

یادواره ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموزی پایتخت برگزار شد

یادواره ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموزی پایتخت برگزار شد

یادواره ۵۶۰۰شهید دانش‌آموزی؛ گرامیداشت کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا،علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سخنانی بیان کرد: گاهی خیال ما را به جایی می‌برد که ممکن است در واقعیت ما در آن موقعیت قرار نگیریم. ما همه یک گنج بسیار ارزشمند داریم که باید به خوبی از آن مراقبت کنیم.
وی ادامه داد: همه ما گنجی به نام ایران عزیز داریم.چ که باید از این گنج مواظبت کنیم. آنچه اکنون وظیفه تک تک ما دانش آموزان است این می‌باشد که در راستا حفظ میهن خود فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش بدهیم. ایشان دانش، پژوهش و تحقیق را از جمله ابزار حفظ این میراث و گنجینه خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به سلام مقام معظم رهبری به ۱۶ میلیون دانش آموز کشور توضیح داد: ما در این سالن جمع شدیم تا یاد چ خاطره ۵۶۰۰ شهید پایتخت را گرامی بداریم آنها برای حفظ کشور جان خود را فدا کردند. ما باید در مسیری حرکت کنیم که ایشان می‌خواهند.

سردار حسن حسن‌زاده دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت و فرمانده سپاه تهران با روایت چند خاطره، بیان کرد: سال ۱۳۶۰ روبروی  مدرسه ما آقایی بود که کفاشی می‌کرد و یک بلندگوی کوچک دستی داشت، او از میدان خراسان راه می‌افتاد و شعار می‌داد. کم‌کم مردم به او اضافه می‌شدند. در آن سال منافقین بسیاری از مردم کشور را به شهادت رساندند.

وی افزود: وقتی صدای انفجار می‌آمد همه از مدرسه بیرون آمدیم و دیدم آقای شیرازی‌ها؛ همان که بلندگو داشت با انفجار نارنجک منافقین در مغازه‌اش به شهادت رسیده است. پس از آن من به جبهه اعزام شدم. امیدوارم شما در درس‌هایتان موفق باشید و با این کار ادامه دهنده راه شهدا باشید.



در ادامه، علیرضا فخاری استاندار تهران و رییس کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت روایت کرد: من وقتی جبهه رفتم دوره متوسطه‌ام تمام شده بود. برخی از بچه‌ها شناسنامه خود را دست کاری می‌کردند. آنها می‌خواستند هم در مقابل دشمن بایستند و هم درس بخوانند. برای هم در جبهه در خطوط مقدم برایشان کلاس درس برگزار می‌شد و حتی در جبهه آنها امتحان می‌دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha