• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402103021421
  • خبرنگار : 50180

استاندار کرمانشاه:

برنامه‌های دهه فجر باید امید به جامعه تزریق کند

برنامه‌های دهه فجر باید امید به جامعه تزریق کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر باید در جامعه امیدآفرینی کند.

محمدطیب صحرایی، امروز(۳۰ دی) در جلسه ستاد دهه فجر استان، از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب هویت‌ساز یاد کرد و افزود: توقع می رود در تمامی برنامه‌ها و به طور خاص در طراحی ویژه برنامه‌های دهه فجر برجسته کردن این ویژگی انقلاب اسلامی مدنظر قرار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به جشن‌های ملی مذهبی پیش رو همچون سالروز ولادت حضرت علی(ع)، مبعث پیامبر(ص)، نیمه شعبان، ایام دهه فجر و انتخابات، از ادارات و نهادهای استان خواست برنامه‌های این مناسبت‌ها را با رویکرد امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط برگزار کرده و از این طریق مردم را به حضور پرشور در انتخابات دلگرم کنند.

صحرایی مردم را صاحبان اصلی انقلاب برشمرد و گفت: خود مردم باید برنامه های دهه فجر و دیگر مناسبت های انقلاب را برگزار کنند. مردمی بودن به این معناست که مردم در برپایی برنامه ها حضور و مشارکت داشته باشند، نه اینکه فقط بیایند و بنشینند و سخنرانی گوش بدهند.

وی با بیان اینکه مهمترین جهاد تزریق روحیه امیدواری به جامعه است، از افتتاح طرح ها و پروژه ها به عنوان یکی از جلوه های امیدآفرینی در سطح جامعه یاد کرد و افزود: مجموعه مفصلی از افتتاح ها شامل پروژه‌های بزرگ و کوچک پیش روی استان داریم که انتظار می رود صداوسیما و رسانه ها از این فرصت ها برای امیدآفرینی در جامعه استفاده کنند.

وی مقایسه شرایط کشور و استان در دوران قبل از انقلاب با حال حاضر را در ایجاد امید در جامعه تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: برای اینکه پیشرفت ها و تحولات ملموس‌تر باشد باید از خود کرمانشاه شروع کنیم. به عنوان مثال وضعیت فعلی استان در حوزه های مختلفی مثل راه، آبرسانی، برق رسانی و ... را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم.

صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه ادارات و نهادها نباید صرفا به نوشتن یک تبریک خشک و خالی در طراحی بنرهای دهه فجر اکتفا کنند، گفت: انتظار می رود ادارات و نهادها از چاپ و نصب بنرهای تکراری سنوات گذشته فاصله گرفته و در طراحی بنرها حتما خدمات خوب و خبرهای خوش اداره خود را بگنجانند تا چشم مردم با دیدن خدمات نظام روشن شود.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه هیچ اداره یا نهادی حق ندارد در افتتاح پروژه ها به سود یا ضرر نماینده‌ای کار کند، تاکید کرد: همه این افتتاح ها خدمات نظام به مردم است و باید جلوه خدمات رسانی نظام به مردم در آنها برجسته باشد.

وی با بیان اینکه همه باید در جهت پررنگ‌تر کردن اصل حضور مردم در انتخابات تلاش کنیم، گفت: هیچ پشتیبانی از هیچ کاندیدایی در مراسم افتتاح پروژه ها نخواهیم داشت و با تخلفاتی که در این حوزه بشود، برخورد خواهد شد.

 استاندار کرمانشاه  در ادامه با اشاره به مطرح کردن پیشنهادی از سوی کرمانشاه به وزارت کشور و ستاد انتخابات مبنی بر ادامه دار بودن فضاسازی های محیطی در شهرها از دهه فجر تا روز انتخابات، گفت: این پیشنهاد از سوی استان کرمانشاه مطرح شده و همین امروز از سوی وزارت کشور برای اجرا در کل کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha