• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402103021418
  • منبع : دیوان عالی کشور

رییس دیوان‌عالی کشور: هدفمند و با برنامه حرکت خواهیم کرد

رییس دیوان‌عالی کشور: هدفمند و با برنامه حرکت خواهیم کرد

رییس دیوان‌عالی کشور با اشاره به ارائه پیشنهادات به معاونت راهبردی قوه قضائیه در جهت ارتقاء دیوان‌عالی کشور و پررنگ‌تر شدن نقش این مجموعه عالی قضایی در سند تحول قضایی گفت: پیشنهاداتی در خصوص ارتقاء جایگاه دیوان عالی کشور در زمینه نظارت بر دادگاه‌ها و ارزیابی عملکرد قضات و ایجاد بسترها و امکانات لازم  برای اجرایی کردن راهکارها و پیشنهادات مندرج در سند تحول ارائه داده شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین دیوان‌عالی کشور با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: یکی از اصحاب خدمت حضرت رسیدند و عرض کردند: "یا رسول الله دوست دارم عادل ترین مردم باشم، حضرت در جواب این روایت را فرمودند: "أعدَلُ النّاسِ مَن رَضِیَ لِلنّاسِ ما یَرضی لِنَفسِهِ، وکَرِهَ لَهُم مایَکرَهُ لِنَفسِهِ" عادل ترین مردم، کسی است که بر مردم همان پسندد که بر خود می پسندد و بر آنان نپسندد آنچه را بر خود نمی پسندد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به وظیفه سنگین و حساس دیوان عالی کشور تصریح کرد: اجرای عدالت، سلامت اداری و قضایی ، تکریم ارباب رجوع، نظم در امور و برنامه محور بودن ما در دیوان عالی کشور باید به گونه‌ای باشد که هر فرد مظلوم و محقی در مراجعه به این مجموعه عالی قضایی احساس کند که از طریق قانون می‌تواند حق خود را بگیرد و در این زمینه انتظارات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، رئیس قوه قضائیه و مردم عزیزمان باید همواره در مقابل دیدگانمان باشد.

منتظری با اشاره به ارائه پیشنهادات به معاونت راهبردی قوه قضائیه در جهت ارتقاء دیوان عالی کشور و پررنگ تر شدن نقش این مجموعه عالی قضایی در سند تحول قضایی گفت: پیشنهاداتی در خصوص ارتقاء جایگاه دیوان عالی کشور در زمینه نظارت بر دادگاه ها و ارزیابی عملکرد قضات و ایجاد بسترها وامکانات لازم  برای اجرایی نمودن راهکارها و پیشنهادات مندرج در سند تحول ارائه شده است.

وی در پایان تنقیح قوانین موضوعی از جمله قوانین آیین دادرسی کیفری را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد در مورد تنقیح این قوانین که سال‌ها است مورد توجه و تاکید قرار دارد، قدم مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha