• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402102719306
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر میزبان ۳ جشنواره است

کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر میزبان ۳ جشنواره است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال میزبان سه جشنواره بین المللی «فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر» همزمان با سراسر کشور هستیم.

«امین درخشان» در نشست کمیته هنر و رسانه ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، با بیان اینکه باید تلاش کرد که برنامه‌های کمیته فرهنگ، هنر و رسانه دارای خلاقیت باشند، اظهارکرد: در حال تنظیم پروپزال فرهنگ، هنر و رسانه استان هستیم که به عنوان یک سند مکتوب، ماندگار، شناسنامه و هویت برای حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و هنرمندان فاخر و ارزشمندی که در سطح استان داشتیم، هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانستیم یک اثر ماندگار و مکتوبی از این حوزه ها داشته باشیم و به همین دلیل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین هنرمندان را در این زمینه مورد توجه قرار دادیم.

درخشان تصریح کرد: این بحث تاریخ شفاهی در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد و این کار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فراهم شدن است.

وی کار هنری با ظرافت را نقش آفرین و تاثیرگذار دانست و گفت: نیازمند نگاه نو و خلاقانه به برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه ای هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش می‌شود تا کمیته هنر و رسانه در کنار هم به عنوان دو بازوی مستحکم فعالیت‌های فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

درخشان رابطه بین هنر، رسانه و انقلاب اسلامی را انکارناپذیر دانست و افزود: اگر هنر انقلابی نبود، با تولید هزاران فیلم سینمایی، سریال، مستند، تولید آثار فاخر و ارزشمند از جمله سرود، نماهنگ، موسیقی، هنرهای تجسمی، داستان، تئاتر و نمایش، عکس و همه موضوعات و مولفه‌های فرهنگی و هنری، نسل امروزی هیچ پیامی از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاطرات شیرین آن دوران نداشتند.

وی اظهارکرد: این نشان دهنده نقش و اهمیت حوزه فرهنگ، هنر و تولیدات ارزشمندی است که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی در تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی همواره موثر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واقعیت این است که نقش و اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در پیدایش، تداوم و استمرار انقلاب اسلامی یک واقعیتی است که وجود داشته و با همه تولیداتی که در این زمینه داشتیم، در بازسازی وقایع انقلاب و تبیین نقش، ماهیت و حرکت انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است.

درخشان تاکید کرد: ما ادعا داریم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که در شکل‌گیری این انقلاب با ماهیت فرهنگی هنرمندان متعهدی همواره در این زمینه نقش آفرین بودند.

وی تصریح کرد: ما در شرایط خاص اجتماعی امروز نیازمند نگاه نو، تحولی، خلاقانه و با ابتکار جدید در برنامه‌های فرهنگی و هنری هستیم که اگر برنامه‌ها صرفاً تکراری باشند، بازخورد لازم را نمی‌تواند در جامعه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در دهه فجر علاوه بر توجه به مسئله تولید آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای باید اجرای آنها نیز به شکل مطلوب برگزار شوند، زیرا اگر کار هنری با ظرافت و خلاقیت اجرا شود، نقش آفرین و اثرگذار خواهد بود، اگر با کج سلیقگی برگزار شود، خیانت به هنر و رسالتی که به دنبال آن هستیم، محسوب می‌شود، زیرا کار فرهنگی و هنری قاعدتاً و ماهیتاً باید با کیفیت و خلاقیت اجرا شوند تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خود فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور جشنواره‌های فجر است.

درخشان افزود: تلاش می‌کنیم تا جشنواره‌های پرباری را در ایام الله دهه فجر برگزار کنیم و امسال میزبان سه جشنواره بین المللی «فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر» همزمان با سراسر کشور هستیم.

وی اظهارکرد: جشن های فجر انقلاب به همین جشنواره ها و برنامه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده، زیرا ماهیت دهه فجر، ماهیت به تمام معنا فرهنگی است و در این راستا کمیته فرهنگ و هنر نقش مهم و ممتازی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علاوه بر احترام به برنامه‌های فرهنگی و هنری که توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عضو کمیته فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، اما جشنواره‌های فجر به عنوان پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور با نام و یاد انقلاب برگزار می‌شوند.

درخشان مشارکت و استقبال از جشنواره‌های فجر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این جشنواره ها می‌توانند بسترهای لازم را برای شور و نشاط فراهم کند و اصحاب رسانه برای حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر و انتخابات اسفند ماه می‌توانند نقش ارزشمندی ایفا کنند.

وی نقش هنرمندان با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و ادامه داد: رسانه‌های استان تاکنون در زمینه شورآفرینی و تبیین مسئله انتخابات نقش درخشانی ایفا کرده‌اند و با قلم و قدم خود استان را سربلند در مسئله انتخابات نگه داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نشست‌هایی برای کمیته فرهنگی و هنری برگزار می‌شود تا بتوان در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و هنری به جمع‌بندی بهتری برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha