• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072116563
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست

۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای این استان نیست.

یدالله رحمانی عصر روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسم افتتاح احیا و بازگشت به چرخه تولید گلخانه تولید گل رز در روستای «کریک»شهرستان دنا افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

وی اظهار کرد: از بانک صندوق کارآفرینی‌امید به دلیل اینکه ۲۱ طرح را با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار احیاء کرده‌اند و هم اینکه جزء سه استان برتر در تسهیلات تبصره ۱۸ شده‌اند، سپاسگزارم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، انتظار داریم با یک برنامه‌ریزی یک ساله این میزان را تا دو برابر افزایش دهید و مشکلات تسهیلات و سرمایه در گردش را برطرف کنید.

رحمانی تصریح کرد: روش‌های نوین آبیاری در گلخانه‌ها به صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب کمک می‌کند و باید این شیوه تولید حمایت بیشتری شود.

۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست

ناصری، مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌امید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این صندوق به عنوان بازوی دولت از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و توانستیم در بحث تبصره ۱۸، ۹۵ درصد اعتبار جذب کنیم و جزء استان‌های اول تا سوم کشور شدیم.

وی افزود: به واسطه تفاهم نامه‌هایی که با جهاد کشاورزی، بنیاد برکت، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی دارد، در بحث نهضت احیاء ۲۱ واحد تولیدی کشاورزی، خدماتی و صنعتی را به چرخه تولید بازگرداندیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار داریم شرکت‌هایی مثل نفت و گاز گچساران از محل مسئولیت‌های اجتماعی منابعی در اختیار صندوق قرار دهند تا بتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش بیشتری را برای تولیدکنندگان درنظر بگیریم.

۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست

همچنین سید علی معتمدی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با بیان اینکه ۱۱۷ واحد گلخانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ واحد فعال هستند، گفت: ۴۵ واحد گلخانه‌ها در راستای تولید سبزی و صیفی‌جات و ۳۵ واحد حدود ۱۴ هکتار با کاربری گل شاخه بریدنی فعالیت دارند، در جنوب کشور یکی از قطب‌های تولید گل رز هستیم که در یک سال حدود ۱۸ میلیون شاخه گُل بریده در یک سال تولید می‌کنیم که ارزش افزوده و کیفیت بالایی دارد.

وی افزود: بهترین شاخه‌های پایه اصلاح شده ژنتیکی را در استان داریم، برای اولین بار این گلخانه سیاست توسعه‌ای کشت بافتی را استارت‌ زده، بخشی از اعتبارات و تسهیلات را تأمین کردیم، این اولین قدم مهمی است که بر اساس نگاه دانش بنیان و توسعه‌محور تحول بزرگی در استان محسوب می‌شود.

معتمدی پور بیان کرد: مجموعه تولیدات گلخانه‌ای استان چهار هزار و ۷۰۰ تن است، و حدود یک هزار و ۴۴۰ تن از این تولیدات مربوط به شاخه‌های گل بریده است، مابقی حدود سه هزار تن نیز میزان تولیدات صیفی‌جات است.

وی تصریح کرد: در بخش نهال برای اولین بار تولید بلوبری را داشتیم که ارزش افزوده بالایی دارد و محصول لوکسی محسوب می‌شود. بازار مصرف گل‌های رز و بلوبری در تهران است و امیدواریم با راه‌اندازی یک برند صادراتی بتوانیم این مرکز را به استان‌های دیگر وصل کنیم و ارزش افزوده خوبی را ایجاد کنیم.

۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست

همچنین گل‌محمدی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در این طرح، صندوق کارآفرینی امید مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح ارائه کرد و این طرح بعد از ۶ سال فعال شده است.

وی اظهارکرد: صندوق در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰۰ میلیارد ریال در زمینه نهضت احیاء واحدهای اقتصادی نیمه فعال تسهلات پرداخت کرده و در سطح کشور حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، وی گل‌محمدی بیان کرد: این تسهیلات به طرح های نیمه فعال یا نیمه تمام تعلق گرفت، تزریق منابع مالی صورت گرفت که توانست سرمایه گذاری بیشتر از ۵ برابری را آزاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha