• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072620263
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد روی ریل توسعه و پیشرفت

جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد روی ریل توسعه و پیشرفت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طی چهارماه گذشته و با وجود مشکلات عدیده و رکود چندین ساله قبلی، جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت و در ریل توسعه قرار گرفته است.

صاحب سروش‌فر، با اشاره به عملکرد چهار ماهه  این نهاد در سطح استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه جهاددانشگاهی روی ریل توسعه قرار گرفته است، گفت: جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری و... فعالیت دارد که تلاش‌های فراوانی برای رشد و افزایش این فعالیت‌ها در حال انجام است.

وی یادآورد شد: برنامه راهبردی ۲ تا ۵ ساله برای این  واحد در نظر گرفته شده است و طلیعه تحقق این برنامه، اهداف و چشم اندازهای بزرگ و دست یافتنی در استان، به لطف خداوند متعال و با کمک و تعامل با مسئولین کشوری، نمایندگان و مدیران استان اتفاق افتاده و تا پایان این برنامه راهبردی با سرعت به سمت چشم‌انداز ترسیم شده حرکت خواهیم کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: با وجود مشکلات عدیده و رکود چندین ساله قبلی، روند پیشرفت و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده جهاددانشگاهی استان شامل کارخانه فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه در گچساران، مراکز درمانی تحقیقاتی ژنتیک و سرطان، مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل که همگی تعطیل و یا در رکود به سر می‌بردند،  با برنامه‌ریزی منظم و به سرعت پیش می‌رود. علاوه بر توسعه این مراکز، راه اندازی مراکز تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی و خدمت‌رسان دیگر برای اولین بار و برای اهداف میان مدت و بلند مدت و توسعه واحد در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و کارآفرینی انجام شده طی این مدت اظهارکرد: افزایش تعداد فراگیران دوره‌های آموزشی در قالب طرح‌های مشارکتی جدید با تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران و مسئولین دانشگاه‌ها و مدارس استان، راه‌اندازی مراکز آموزشی در شهرهای مادوان و بوستان، شهرستان‌های باشت، چرام، لنده برای اولین بار و رایزنی برای فعال کردن مراکز مشابه در دیگر شهرهای استان و پیگیری و راه‌اندازی دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه یاسوج، دانشکده نفت گاز گچساران، دانشکده صنعت معدن چرام و دیگر دانشگاه‌های استان، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان استان جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و دوره‌های آموزشی از مهمترین اقدامات در این بخش بوده است.

سروش‌فر بیان کرد: با موافقت معاونت سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار به منظور استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا تسهیلات اشتغالزایی در اختیار جهاد دانشگاهی برای پرداخت به متقاضیان در شهرها و شهرستان مختلف استان قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین طی حدود چهار ماه اخیر، چهار آزمون استخدامی ویژه معلولان، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، ثبت اسناد املاک و طرح شهید زین‌الدین در استان را با موفقیت برگزار کرده‌ایم.

سروش‌فر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهشی این واحد تصریح کرد: با پیگیری‌ و رایزنی‌های صورت گرفته جهت تکمیل و تجهیز مراکز درمانی و پژوهشی (آزمایشگاه، ژنتیک، سرطان) جهاد دانشگاهی استان، اعتباراتی ویژه برای اولین بار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: توسعه مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل با هدف پالایش عسل‌های تولیدی در استان، آنالیز و تشخیص کیفی، بسته‌بندی بازارپسند و در نهایت بازاریابی و فروش عسل‌های تولیدی و کمک به زنبورداران راه‌اندازی شده که این مرکز با نام زنجیره تولید عسل و فرآورده‌های جانبی آن مشغول به‌کار است و به مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی عسل‌های تولیدی در استان تبدیل شده و  اقدامات و پیگیری های هدفمندی با همکاری مرکز تحقیقات و کاوشکده جهاد دانشگاهی کرج جهت تقویت این مرکز برای رفع نیازهای بازار ملی و بین المللی در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین پیگیری‌های لازم جهت فعال کردن و راه‌اندازی دو طرح فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه در شهرستان گچساران در دستور کار قرار گرفته و اعتباراتی ویژه‌ای در سطح استان برای اولین بار و با همکاری مسئولین استانداری، برنامه و بودجه، نمایندگان و فرمانداری گچساران به این مرکز نیز اختصاص یافته است و با تخصیص بودجه ملی برای این مرکز و راه اندازی، برای حدود۲۰ نفر بصورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

سروش‌فر در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد: تلاش‌های فراوانی با عضویت و فعالیت در شورای فرهنگی استان، شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، برای رشد و تقویت حوزه‌های مختلف فرهنگی و همینطور خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا در حال انجام است. 

وی اظهار کرد: بعد از ۲۳ سال از آغاز بکار جهاددانشگاهی استان برای اولین بار نمازخانه بزرگ این واحد ایجاد و راه‌اندازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه اظهار نمود: در این مدت چهار ماهه، جلسات، تعاملات و مکاتبات اداری متعددی با مجموعه استانداری استان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی، مدیران کل، فرمانداران و شهرداران، روسای دانشگاه‌ها و مدارس استان، جهت همکاری‌های دو جانبه و پیشبرد اهداف واحد و خدمت به مردم استان انجام شده است. همچنین، مدیریت و اصلاح امور مالی و اسناد و تجهیزات و امکانات و دیگر منابع جهاد دانشگاهی، مدیریت منابع انسانی، اصلاح چارت و تشکیلات و بکارگیری افراد بر حسب توانایی و پتانسیل در بخش‌های مختلف، پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه اشتغالزایی کشوری، اجرای طرح ملی راهبردی و هدایت شغلی مشاغل خانگی، افزایش تعداد تفاهم‌نامه و جلسات با ادارت مختلف از جمله بنیاد شهید، دانشگاه یاسوج و پیام نور، اداره ثبت و اسناد، نظام مهندسی و غیره از مهمترین اقدامات چهار ماهه اخیر بوده است.

سروش فر بیان کرد: برگزاری نشست و تعامل با با اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان، جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم از فعالیت ها، اهداف و رسالت‌های جهاد دانشگاهی استان، جلسات، مکاتبات و تعاملات لازم با مسئولین جهاد دانشگاهی مرکز در تهران و همینطور استفاده از تجارب روسا و سایر همکاران جهاد دانشگاهی واحد های استان های مختلف برای توسعه هر چه بهتر امورات واحد از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha