• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072318191
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون جهادکشاورزی استان خبر داد

خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در گوشت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۴

خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در گوشت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۴

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از ۱۳ واحد مرغداری در حال ساخت این استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به خودکفایی خواهد رسید.

«رضا بهنام پور» در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۵۵ واحد گوشتی مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از تعداد ۱۳۰ واحد فعال است و ۱۰ واحد راکد غیرفعال که در مناطق مسکونی و حاشیه شهرها قرار گرفته‌اند و بدلیل فاقد شرایط بهداشتی و زیست محیطی باید مجوز آنها ابطال شوند.

وی اظهار کرد: ۱۵ واحد مرغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد راکد قابل احیا و بازگشت به چرخه تولید هستند که دنبال بازگشت به چرخه تولید این واحدها هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۱۰ واحد مرغداری به بهره برداری رساندیم، ۱۰ واحد نیز احیا شدند و ۶ واحد افزایش ظرفیت دادند.

بهنام پور تصریح کرد: ۱۳ واحد مرغداری با ظرفیت ۲۵۴ هزار قطعه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت داریم که تا پایان سال ۱۴۰۴ به تولید استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: نیاز سالانه استان کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ ۲۱ هزارتن با سرانه مصرف ۲۸ کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان داشتیم که با این وضعیت ۹۰۰ تن تا خودکفایی استان در رابطه با گوشت مرغ فاصله داریم و با بهره برداری از واحدهای مرغداری در حال ساخت به خودکفایی خواهیم رسید.

بهنام پور تاکید کرد: سه کشتارگاه فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی بیان کرد: مرغ زنده تابع عرضه و تقاضا است که بخشی از مرغ تولیدی استان به خارج از استان انتقال داده می شود و بخشی از نیاز استان نیز از استان‌های همجوار تامین می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha