• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402102115215
  • خبرنگار : 50130

استاندار کردستان:

اجرای پدافند غیرعامل در سنندج حیاتی است

اجرای پدافند غیرعامل در سنندج حیاتی است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان با بیان اینکه اجرای پدافند غیرعامل در سنندج بسیار حیاتی است، گفت: مخاطرات در قالب برنامه‌های پدافند غیر عامل، در راستای پایداری ملی به اولویت مهمی بدل شده است.

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه گذشته در مراسم رونمایی از طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهر سنندج، اظهار کرد: اجرای پدافند غیر عامل در سنندج بسیار حیاتی است.

وی افزود: مخاطرات در قالب برنامه‌های پدافند غیر عامل، در راستای پایداری ملی به اولویت مهمی بدل شده است.

استاندار کردستان با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در مدیریت مخاطرات، عنوان کرد: یک پدافند غیرعامل را در حوزه امنیتی استان با اتکا بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این منطقه تجربه کردیم.

به گفته وی، کردستان از یک شرایط بحرانی در سال ۱۴۰۱ در کمتر از یک سال از حیث امنیتی، اجتماعی و سیاسی به حالت ایده آلی رسیده است که این تجربه بسیار موفقی برای استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: سد قشلاق در سال ۸۲ به عنوان نمونه در ظرفیت یک سوم آب استان اتفاقاتی افتاد و آلودگی آب این سد، تیتر رسانه‌های کشور شد، این رویداد در سال گذشته نیز تکرار شد اما با انسجام و همدلی مجموعه دستگاه‌ها و مدیریت رسانه‌ای که بسیار اهمیت داشت این مخاطره به طور کامل و بدون آسیب به سلامت مردم و منبع اصلی آب شرب برطرف شد.

استاندار کردستان اضافه کرد: استان آمادگی لازم را برای مستندسازی تجارب و انتقال آن در حوزه پیشگیری به هنگام در مواجهه با مخاطرات، به دیگر نقاط کشور دارد.

به گفته وی، ارزیابی بر اساس کارکرد این مجموعه و بهره‌مندی از تجربه استان‌ها در شرایط متفاوت و مخاطرات، ضریب امنیت پایدار، رضایتمندی مردم و رفاه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

زارعی کوشا بر اهمیت برگزاری رزمایش‌های پدافندی در استان تاکید کرد و گفت: این گونه رزمایش‌ها موجب حفط آمادگی برای مقابله با تهدیدها و کاهش خسارات در مخاطره‌ها به زیرساخت‌ها و تجهیزات ملی و انسانی می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha