• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070604516
  • خبرنگار : 50294

امام جمعە سنندج:

کشورهای اسلامی روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

کشورهای اسلامی روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

ایسنا/کردستان امام جمعە شهر سنندج با بیان اینکە شعار دادن و صدور قطع نامه روی کاغذ علیە جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچگونە ارزشی ندارد، گفت: سازمان ملل باید به صورت جدی به موضوع فلسطین و غزه ورود پیدا کند و کشورهای اسلامی روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

ماموستا فایق رستمی امروز (ششم مهر) در خطبەهای نماز جمعە این هفتە شهر سنندج اظهار کرد: جنگ تحمیلی و هشت سالە دفاع مقدس در حالی بر کشور ایران تحمیل شد کە انقلاب جمهوری اسلامی ایران تازه بە پیروزی رسیدە و کاملا نوپا بود و بیشتر از ٦ هواپیما نداشت، اما ملت ما با عزمی راسخ در برابر کشورهای ابر قدرت دنیا ایستادگی و دست دشمنان را از این آب و خاک کوتاە کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفتە دفاع مقدس عنوان کرد: دشمنان در آن زمان از هیچ اقدامی برای نابودی زیرساخت‌های اقتصادی و بمباران شیمایی شهرهای ایران دریغ نکردند، اما مردم و رزمندگان ما با ایستادگی، مقاومت و بردباری دشمنان اسلام و انقلاب را شکست دادند و دست آن‌ها را از این خاک کوتاە کردند.

ماموستا رستمی با بیان اینکە اسلام در طول تاریخ هیچگاە شروع کنندە جنگ نبودە و تنها از عزت و کرامت خود در برابر دشمنان دفاع کردە است، ادامە داد: ملت ایران شروع کنندە جنگ تحمیلی نبود و در زمانی کە سازمان ملل در برابر هجمە دشمنان و جنایت‌های آنان سکوت کردە بودند، جمهوری اسلامی ایران با ایمان و باور و اعتقاد قلبی مردم و رزمندگان بە پیروزی رسید.

امام جمعە شهر سنندج در ادامە سخنان خود انتصاب شایستە و بەجای استاندار اهل سنت را تبریک گفت و بیان کرد: همچنین از دولت دکتر پزشکیان در عمل کردن بە وعدەهای خود کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ماموستا فایق رستمی خطاب بە استاندار کردستان تصریح کرد: یقینا شما با استان کردستان آشنایی کامل دارید، لذا استفادە از منابع، ظرفیت‌ها، استعدادها، دانشمندان، مدیران توانا و کارشناسان مجرب مبنای کار دولت در استان کردستان قرار گیرد.

وی بر اجرای عدالت و مساوات در بین اقشار مختلف جامعە تاکید کرد و افزود: استفادە از ظرفیت معادن و اماکن گردشگری، رفع فقر و بیکاری، توجە بە جوانان تحصیل کردە، حمایت از تولیدکنندگان، رفع موانع سرمایەگذاری، حمایت از کشاورزان، حمایت از کارگران، توجە بە مناطق محروم و حاشیە نشین از مطالبات بە حق مردم استان کردستان است.

ماموستا رستمی استفادە از مرز ترانزیتی باشماق و معدن طلای قروە و سقز را بە نفع استان ضروری دانست و بیان کرد: اگر تنها چند درصد از مرز ترانزیتی و معدن طلای قروە و سقز صرف استان کردستان شود، بسیاری از مشکلات این استان حل و فصل خواهد شد.

ماموستا رستمی، وجود فاصلە بین مردم و دولت را عامل تضعیف کنندە کشور دانست و گفت: برای دستیابی بە پیشرفت و توسعە کشور باید فاصلە طبقاتی بین مردم و مسئولین کاهش پیدا کند.

وی خطاب بە مسئولین هستە گزینش عنوان کرد: جوانان سرمایەهای اصلی کشور  و موتور محرک نظام و کشور هستند و باید در گزینش آن‌ها دقت لازم صورت گیرد و بە راحتی آن‌ها را رد نکنند.

ماموستا رستمی بە تجاوزهای رژیم خونخوار صهیونیستی در غزە و لبنان اشارە و بیان کرد: امروز شاهد بدترین هجمەها و جنایت‌ها در غزە و لبنان هستیم، لذا سکوت در برابر این حجم از ظلم و جنایت و غارت و تجاوز جایز نیست.

وی با بیان اینکە دین مبارک اسلام با هرگونە ظلم و زور و تعدی به افراد در هر شرع و مکتبی مخالف است، عنوان کرد: امروز دشمنان درصدد این هستند کە دین مبین اسلام را یک دین تهجر و خشن نشان دهند، اما آنچە کە برای همگان عیان است این است کە دین اسلام دین رحمت و عطوفت و مهربانی است.

امام جمعە شهر سنندج با بیان اینکە شعار دادن و صدور قطع نامه روی کاغذ علیە جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچگونە ارزشی ندارد، گفت: سازمان ملل باید به صورت جدی به موضوع فلسطین و غزه ورود پیدا کند و کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha