• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070403647
  • خبرنگار : 50294

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاەها بە پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری و نوآوری در دانشجویان بپردازد

دانشگاەها بە پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری و نوآوری در دانشجویان بپردازد

ایسنا/کردستان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،گفت: دانشگاه‌ها باید علاوه بر آموزش علوم و مهارت‌های تخصصی، به پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، نوآوری و تعهد اجتماعی در دانشجویان نیز توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز چهارشنبه در سفری به استان کردستان و دیدار با روسای دانشگاه‌های این استان با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر اظهار کرد: جوانان ما پیش از انقلاب برای تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور می‌رفتند اما اکنون در دورترین دانشگاه‌های کشور نیز سطح علمی و پژوهشی بسیار بالا رفته و راه برای ورود دانشجویان بین‌الملل نیز هموار شده است.

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید علاوه بر آموزش علوم و مهارت‌های تخصصی، به پرورش روحیه مسئولیت‌پذیری، نوآوری و تعهد اجتماعی در دانشجویان نیز توجه کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم دانشجویان، افزود: دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه، مسئولیت خطیری در قبال آینده کشور بر عهده دارند و باید با استفاده از علم و دانش خود، در جهت حل مشکلات کشور تلاش کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور  یادآور شد: دانشگاه‌ها باید فضایی برای نقد و بررسی آزادانه ایده‌ها باشند و دانشجویان بتوانند بدون هیچ محدودیتی به تحقیق و پژوهش بپردازند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در جهت رفع نیازهای کشور بیان کرد: باید از توطئه‌های دشمنان در سال‌های اخیر درس بگیریم و از این تجربه برای تربیت کادر اجرایی و دانشجویان تراز در دانشگاه‌ها استفاده کرد.

تحصیل بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاە کردستان

در ادامه این نشست دکتر حامد قادرزاده رئیس دانشگاە کردستان با اشاره به تحصیل بیش از ۷۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه کردستان عنوان کرد: ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان مشغول به تحصیل هستند و از این میزان دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه معین دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو ایرانی و خارجی است.   

وی افزود: بر اساس آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط موسسه تایمز، دانشگاه کردستان در میان ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است، این دستاورد بزرگ نشان می‌دهد که دانشگاه کردستان در سطح جهانی نیز به عنوان یک دانشگاه معتبر شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: در استان کردستان مجموعا یک هزار هیأت علمی داریم که ۴۰۰ نفر هیأت علمی در دانشگاه کردستان و ۳۰۰ هیأت علمی در علوم پزشکی کردستان تدریس می‌کنند. 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کردستان بر توسعه کیفی آموزش، تقویت پژوهش‌های کاربردی، افزایش تعامل با صنعت و جامعه، و ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه متمرکز بوده و با سایر دانشگاه‌های استان تعامل بسیار خوب و مفیدی داریم.

خاستگاە اصلی جهاددانشگاهی، دانشگاەها است

در ادامە این جلسه سرپرست جهاددانشگاهی کردستان هم گفت: جهاددانشگاهی مولود انقلاب و خاستگاە اصلی آن دانشگاە‌ها است.

محمد عادل رضایی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بحث‌های فرهنگی و پژوهشی همچنان فعال بودە و هموارە مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری قرار داشتە است، لذا امیدواریم در استان کردستان نیز مورد لطف مسئولان استانی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان پتانسیل‌های بالایی دارد و ما آمادگی این را داریم کە ظرفیت‌های این نهاد علمی را در اختیار استان قرار دهیم.

رضایی افزود: بسترهای خوبی در حوزە دانشجویان از جملە خبرگزاری دانشجویان ایران، مرکز افکارسنجی، فعالیت‌ها و اردوهای فرهنگی برای بهره‌مندی دانشگاه و دانشجویان در جهاد دانشگاهی استان فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha