• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402101812796
  • خبرنگار : 71533

/همایش نظریه نظام انقلابی/

زمانیان: جامعه مخابره تصویری درست از ایران به جهان را انتظار دارد

زمانیان: جامعه مخابره تصویری درست از ایران به جهان را انتظار دارد

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: جامعه‌ای که خود را در تلاطم و به‌روز رسانی رسانه و فناوری مشاهده می‌کند، از ما به عنوان حکمران، انتظار دارد تصویر درستی از ایران به جهان مخابره کنیم.

به گزارش ایسنا، مصطفی زمانیان در همایش «نظریه نظام انقلابی» که از سوی «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری» و «دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری» برگزار شد، اظهار کرد: کشورها تصویر ملی خود را به جامعه جهانی مخابره می‌کنند و از این طریق، شرکت‌های بزرگ چند ملیتی فرصت همکاری‌های بین‌المللی و تبادلات را ایجاد می‌کنند. هر چه پیش می‌رود، این فرصت تبادل بین ملت‌ها و دولت‌ها افزایش می‌یابد و اگر از کنار این فرصت‌ها ساده‌انگارانه بگذریم، فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهیم.

وی افزود: با دقت به مفهوم تصویرسازی ملی درمی‌یابیم که تصاویر ملی، جای برنامه‌های توسعه ملی را در ادبیات سیاست‌گذاری پُر کرده است؛ جامعه‌ای که خود را در تلاطم و به‌روز رسانی رسانه و فناوری مشاهده می‌کند، از ما به عنوان حکمران، انتظار دارد تصویر درستی از ایران به جهان مخابره کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های نظریه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: باورم دارم بیانیه گام دوم انقلاب، ظرفیت تصویرسازی را برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد.

زمانیان ادامه داد: امروز نظریه مقاومت در کشورهای منطقه بیش از کشور ما پذیرفته شده است. جامعه اندیشه‌ورزی و جامعه اندیشگاهی و دوستانی که در حوزه تدوین نظریه انقلاب اسلامی کار می‌کنند باید یک تفسیر و تصویر ملموس، همه‌فهم، قابل ارتباط و قابل دسترس از نظریه انقلاب اسلامی به قشر عمومی جامعه مخابره کنند و بتوانند این اتصال گمشده‌ای که امروز بین لایه‌های مختلف ایجاد شده را دوباره ترمیم کنند و از طریق ارائه یک نظریه قابل فهم، ساده و تحرک‌آفرین کمک کنند تا گروه‌های مرجع اجتماعی و دیگر گروه‌ها سهم خود را در خلق تصویر آینده ایران ایفا کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پدیده مهاجرت تاکید کرد: باید به مسئله مهاحرت برای متمولان، پیشروان کسب و کار، حوزه‌های استارت‌ها و فناوری‌ها و حوزه علم و فناوری بسیار جدی‌تر از مردم عادی بپردازیم. این جنس مسائل از موضوعاتی است که ضرورت بازاندیشی در الگوی اساسی حکمرانی را برای ما توجیه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha