• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101712284
  • خبرنگار : 71588

رسانه‌های عبری: از ۷ اکتبر ۱۷۰۰ خانه در غلاف غزه خسارت دیده‌اند

رسانه‌های عبری: از ۷ اکتبر ۱۷۰۰ خانه در غلاف غزه خسارت دیده‌اند

رسانه‌های عبری‌زبان از خسارت‌های گسترده‌ای که شهرک‌های اطراف نوار غزه در پی جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از هفتم اکتبر متحمل شده‌اند، پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اقتصادی «کالکالیست» رژیم صهیونیستی به نقل از موسسه امنیتی-نظامی این رژیم نوشت، از هفتم اکتبر و بعد از آن ۱۷۰۰ خانه در شهرک‌های اطراف غزه آسیب دیده‌اند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشت، ۲۰۰ خانه نیاز به بازسازی دارند و هزینه بازسازی آنها دست‌کم ۲ میلیارد شِکِل ( واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل ۵۵۰ میلیون دلار خواهد بود.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، هزینه ترمیم و بازسازی منازل به هزینه تخلیه ساکنان جنوب و شمال اضافه می‌شود که تاکنون به ۲.۴ میلیارد شِکِل رسیده است.

پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی بستن برخی دفاتر دولتی و انتقال وجوه آنها برای پوشش هزینه‌های جنگ است.

این در حالی است که برآوردهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هزینه جنگ در غزه بیش از ۵۰ میلیارد دلار است.

پیش از آغاز جنگ نیز یک بحران اقتصادی به دلیل مطرح شدن طرح اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت و با کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی همراه شد و جنگ نیز بر شدت آن افزود.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha