• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101712258
  • خبرنگار : 50024

داروسازی از مهمترین صنایع صادرات‌محور و دانش‌بنیان البرز است

داروسازی از مهمترین صنایع صادرات‌محور و دانش‌بنیان البرز است

ایسنا/البرز دبیرکل خانه صمت البرز از صنعت دارو سازی البرز به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی صادرات محور و دانش بنیان نام برد.

به گزارش ایسنا، حسین رجبی روز یکشنبه ۱۷ دی ماه در نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن دارویی استان که به منظور احیای این انجمن برگزار شد گفت: ارایه خدمات در راستای تقویت انجمن های صنعتی برخوردار از مزیت های رقابتی و صادرات محور از اولویت های خانه صمت استان است.

وی تصریح کرد: این تشکل آماده ارائه خدمات متنوع با اولویت ویژه به صنایعی است که علاوه بر ارزش افزوده بالا در رشد و پویایی اقتصاد استان مشارکت فعال داشته باشند.

وی از البرز به عنوان مهمترین قطب تولید دارو در کشور نام برد و اظهار کرد: کسب این موفقیت حاصل حضور فعال نخبگان، پژوهشگران توانمند و اساتید برجسته دانشگاهی در شرکت های داروسازی استان است.

رجبی گفت: البرز به عنوان یکی از مناطق مهم صنعتی مولد در صنایع غذایی، دارویی و قطعه سازی کشور مطرح است و رسیدگی به مشکلات و موانع پیش روی این صنایع از اولویت خانه صمت استان است.

وی افزود: مرغوبیت بالا و رعایت کامل استاندارد های تعیین شده در صنعت داروسازی البرز بستر مناسبی را در توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا مهیا کرده است.

رجبی تاکید کرد: حمایت ویژه مسئولان از این صنعت پویا تحول در حد انتظار اقتصاد البرز و کشور را به ارمغان می آورد.

دبیرکل خانه صمت البرز با استناد به اظهارات کارشناسان صاحب نظر در امور دارویی افزود: علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه و محدودیت هایی که در تامین مواد اولیه با آن موجه هستیم ، کشورهای جهان از جمله در اروپا و آسیا از محصولات صنایع دارویی البرز استقبال کرده‌اند.

رجبی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان و فناور البرز در عرصه داروسازی جهشی باورنکردنی را تجربه کرده‌اند و با حمایت و همراهی مسئولان از این صنعت، حرکت موثر را در رونق درحد انتظار اقتصاد استان را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: روند توسعه فعالیت نخبگان داروساز در بخش های تولیدی، دانشگاهی و پژوهشی در سال‌های اخیر زمینه مناسبی را برای ترغیب و تشویق صاحبان سرمایه‌ها برای سرمایه گذاری‌های کلان درصنعت داروسازی استان فراهم آورده است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن دارویی البرز هم در این نشست به متولیان سلامت جامعه و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط توصیه کرد: شرکت های داروسازی را برای رفع مشکل روند کاهش تولید یاری دهند.

 عباس کبریایی زاده گفت: حمایت از تولید محصولات دارویی در کشور که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، دسترسی بیماران به داروهای تولید داخلی را آسان می‌کند.

وی در این نشست که با هدف رفع چالش های صنعت داروی استان تشکیل شد گفت: در سال ۹۵ با تصویب لایحه بهبود فضای کسب و کار، انتظار این بود که تحولی شگرف در مسیر افزایش تولید داخلی و کاهش واردات دارو را تجربه کنیم اما برخی کم توجهی ها تحقق این مهم را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

 وی افزود: در دولت‌های گذشته طی نشستی با مسئولان وقت ضمن بررسی نمودار ۱۵ ساله وضعیت دارویی کشور درباره کاهش روند تولید و افزایش واردات دارو هشدار دادیم و پیشنهادات کارآمدی را برای رفع این چالش مطرح کردیم ، اما متاسفانه وعده های مسئولان وقت در این زمینه عملی نشد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن دارویی استان البرز گفت: در حالی که در سال‌های اخیر امکان بهره گیری از مفاد قانون بهبود فضای کسب و کار برای افزایش تولید دارو مهیا بود، اما به لحاظ عدم نظارت مناسب در اجرای مفاد این قانون، چالش کاهش تولید همچنان خودنمایی می کند.

کبریایی زاده صنعت دارو کشور را یک صنعت حیاتی و مرتبط با سلامت جامعه ذکر کرد و افزود: امیدواریم با حمایت و همراهی دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط اهداف این صنعت در بستر سلامت جامعه تحقق یابد.

وی از روند سوداگری در بازار عرضه دارو ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود چالش‌های عدیده در تولید و عرضه، صنعت دارو کشور تلاش وافری را پیشه کرده است تا درحد توان مشکل کمبود دارو در جامعه کاهش یابد، چراکه کم توجهی در حوزه سلامت مردم به دور از انصاف و انسانیت است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن دارویی استان البرز اظهار کرد: مدیران شرکت‌های داروسازی صرفا باهدف خدمت به جامعه و تامین سلامت مردم به حرفه دارو سازی مشغولند و هرگز به خودشان اجازه نمی‌دهند با تغییر شغل از این حرفه فاصله بگیرند.

کبریایی زاده با اشاره به فعالیت بالغ بر ۴۰ شرکت فعال دارویی در البرز گفت: حدود ۷۰ درصد کل صادرات داروی کشور در این استان تولید و راهی کشورهای هدف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha