• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402101712156
  • منبع : مطبوعات

قاتل به صحنه جرم برگشت

قاتل به صحنه جرم برگشت

صاحبان اصلی رژیم‌ صهیونیستی نمایندگان خود را به منطقه اعزام کرده‌اند. آمریکا و اروپا تحت‌فشار سنگین و همه‌جانبه تبعات جنگ در غزه قرار دارند و به‌دنبال راه‌هایی برای خروج از این شرایط هستند. این فشارها مانند آب راه خود را گشوده و با عبور از موانع خود را به پشت دفاتر حزبی و خانه سیاستمداران غربی رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، فرهیختگان در ادامه نوشت:  مخالفان جنگ و طرفداران فلسطین در آمریکا سایه‌ به‌ سایه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور را تعقیب می‌کنند. آنها که در جریان یکی از جلسات کنگره با دستانی قرمز او را در جنایات رژیم شریک دانسته بودند، پیش از سفر او به منطقه بیرون خانه‌اش روی خودرو حامل وی رنگ‌قرمز پاشیدند.

در دولت نیز اوضاع بایدن بلینکن و رئیسش جو بایدن خوب نیست. طارق حبش، معاون فلسطینی‌تبار وزارت آموزش آمریکا که به‌تازگی در اعتراض به حمایت‌های دولتش از جنایات رژیم استعفا داده، اعلام کرده بسیاری در دولت نسبت به این روند خشمگینند.

تنها یک روز پیش از استعفای حبش، ۱۷ عضو ستاد بایدن درباره پشت کردن حامیان حزب دموکرات از او به‌خاطر جنگ غزه هشدار دادند. آنها در یک نامه بدون انتشار هویت اصلی خود، خواستار آتش‌بس شدند و گفتند که ستاد بایدن «شاهد استعفای دسته‌جمعی داوطلبان بوده است.»

جنگ غزه ضربه‌ای سنگین به قدرت نرم نظام‌های سیاسی غرب در داخل جغرافیایی این جبهه و همچنین در حوزه‌های نفوذ آن وارد کرده است. برای پوشش این زیان‌ها، روز جمعه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قالب هیات‌های جداگانه‌ای وارد منطقه شدند. همزمانی سفر این دو نظرات مختلفی را برانگیخته است. یک نظر جدایی آمریکا و اروپا را در قضیه جنگ غزه بیان می‌کند و نگاهی دیگر به هماهنگی میان این دو مجموعه در این سفر معتقد است. مواضع و کشورهای محل سفر نشانگر آن است که آمریکا و اروپا از یک‌سو نظرات متفاوتی درخصوص جنگ دارند که نیازمند پیگیری‌های جداگانه‌ای است و از سوی دیگر آنها در یک قالب درحال به نظم درآوردن فضای منطقه به نفع غرب و رژیم هستند.  

 بلینکن و معامله نتانیاهو با همه‌چیز

بلینکن شامگاه جمعه ۱۵ دی وارد ترکیه شده و با رئیس‌جمهور و وزیرخارجه این کشور دیدار کرد. این سفر، چهارمین سفر وزیر خارجه آمریکا درطول سه‌ماه جنگ در غزه است. علاوه‌بر ترکیه او به یونان، اردن، قطر، امارات متحده عربی، عربستان‌سعودی، رژیم‌صهیونیستی، کرانه باختری رود اردن و مصر نیز سفر می‌کند.

رسانه‌ها گفته‌اند بخشی از دستور کار این سفر ارسال پیام غیرمستقیم برای ابراز عدم تمایل آمریکا به گسترش جنگ به منطقه از سوی دولت‌هایی است که روابط خوبی با ایران دارند. منظور از این دولت‌ها احتمالا ترکیه و قطر است هرچند مدتی قبل عربستان‌سعودی نیز به‌عنوان میانجی برای ارسال پیام به ایران به‌کار گرفته شد. عبدالقادر فایز، خبرنگار الجزیره پیش از سفر گفته بود آمریکا از طریق میانجی‌های منطقه‌ای به ایران پیامی ارسال کرده که «پیام چهارچوبی چندگانه دارد و همزمان شامل عقب‌نشینی، تشویق، بازدارندگی و هشدار است.» موضوعاتی مانند تاکید بر حفاظت از غیرنظامیان، آزادی اسرا، ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، احیای خدمات حیاتی و جلوگیری از جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها نیز در چهارچوب مذاکراتی بلینکن قرار دارند.

با وجود دستورکارهایی که برای سفر بلینکن اعلام شده، درخصوص سفر او نکاتی وجود دارد:

۱- مشکل آمریکا با جنگ در منطقه امکان طولانی شدن آن و قابلیت گسترش بالای آن است. به‌عنوان نمونه درصورت حمله مستقیم آمریکا به یمن، احتمال درگیری این کشور با مقاومت عراق، سوریه و کشیده شدن جنگ به منافع آمریکا در خلیج‌فارس وجود دارد. اگر آمریکا طی دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در ویتنام در یک جبهه، شوروی طی دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در افغانستان در یک جبهه، آمریکا طی دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ در منطقه در دو جبهه افغانستان و عراق یا روسیه طی دهه ۲۰۲۰ در اوکراین در یک جبهه جنگیدند، واشنگتن در شرایط کنونی باید به‌طور همزمان در چندین کشور وارد جنگ شود، آن هم درحالی‌که گرفتاری‌هایش در دو جبهه فعال اوکراین و فلسطین‌اشغالی رفع نشده و با حرکت دو جبهه غیرفعال پیشین به‌سمت نیمه‌فعال شدن در تایوان و شبه‌جزیره کره مواجه است. آمریکا با توجه به روحیه تجاوزگرانه‌اش اقداماتی در منطقه انجام داده که وضعیت را به شرایط جنگی نزدیک‌تر کرده و پس از اقدام به‌دنبال آن است که با مذاکره وضعیت را آرام سازد.

پس از حمله روز پنجشنبه در شرق بغداد که به شهادت «علی السعیدی» ملقب به «ابوتقوی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیار او و مجروحیت شش‌نفر دیگر منجر شد محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در واکنش به این نقض حاکمیت عراق، وعده داد که نیروهای آمریکایی را از کشور بیرون کند و مقاومت اسلامی عراق نیز خواستار دریافت تضمین‌هایی برای اخراج اشغالگران آمریکایی شد. همزمان دبیرکل مقاومت لبنان فضای منطقه را برای اخراج آمریکا از منطقه و پایان دادن اشغالگری‌ها مانند اشغال مناطقی از لبنان توسط رژیم مساعد توصیف کرد. آمریکا پس از جنایت خود علیه ارتش یمن و نیروهای مسلح عراق، با اعزام بلینکن به‌دنبال پایان دادن به ماجراست اما از نظر طرف مقابل، فصل دیگری از داستان آغاز شده که هدف آن این بار نه آسیب به رژیم، بلکه به‌طور مستقیم ضربات کاری به واشنگتن است.

۲- آمریکا قصد دارد حساب خود را از رژیم‌صهیونیستی جدا کند. این جداسازی با استفاده از نتانیاهو پیگیری می‌شود. آمریکا در پیام خود به ایران اعلام کرده تنها طرفی که به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است، نتانیاهوست و او بخشی از حل‌وفصل سیاسی جنگ نخواهد بود. این ادعا در شرایطی صورت می‌گیرد که به‌موازات ترورها و حملات منطقه‌ای رژیم به سوریه و لبنان، در یک تقسیم‌بندی آشکار، آمریکا دنباله این حملات در عراق و یمن را درپیش گرفت و جدای از رژیم یا آنچه دولت بایدن اقدامات نتانیاهو می‌نامد، عمل نکرد. با وجود این، آمریکا خواهان معامله‌پذیر کردن آینده سیاسی نتانیاهو و فروش آن به محور مقاومت برای حل‌وفصل قضایای جنگ است. واشنگتن قصد دارد روغن ریخته‌شده را که همان سقوط حتمی نتانیاهو پس از جنگ است به فروش بگذارد و مابه‌ازایی دریافت کند.

۳- پیشنهادهای آمریکا ضمانتی ندارند. واشنگتن قصد دارد جنگ در غزه را منجمد کند تا ساکنان این منطقه بدون بازسازی منازل و زیرساخت‌ها و بدون دریافت امکانات معیشتی کافی ذره‌ذره در محاصره آب شوند و در مقابل صهیونیست‌ها از شر زیان‌های جنگ خلاص شوند.

 بورل و خشم لبنانی‌ها

جوزپ بورل روز جمعه وارد منطقه شده و به‌عنوان ایستگاه نخست به لبنان رفته است. او قرار است امروز یکشنبه راهی ریاض پایتخت عربستان‌سعودی شود.
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز قرار است چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر کند که بیشتر یک سفر حمایتی به‌شمار می‌رود.
سفر بورل به لبنان می‌تواند ارتباط مستقیمی به خشم مقامات لبنانی از رژیم داشته باشد که در قالب مواضع نخست‌وزیر و وزیر خارجه لبنان آشکار شده است. نجیب میقاتی پس از ترور العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس به‌شدت به رژیم تاخت و پس از آن عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه این کشور نیز علاوه‌بر ترور العاروری، انفجار کرمان را نیز با تل‌آویو مرتبط ساخته و نیت صهیونیست‌ها را گسترش جنگ به منطقه دانست.

سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاوی نکاتی است که در ادامه می‌آید:

۱- از نگاه اروپا اولویت غرب جنگ اوکراین است اما بخشی از ساختارهای آمریکا مانند وزارت دفاع جنگ در فلسطین اشغالی و غرب آسیا را مهم‌تر می‌دانند. بورل به‌دنبال پایان دادن تنش برای بازگشت توجهات به اوکراین است و آمریکا قصد دارد اوضاع را با اولویت‌دهی به غرب آسیا مدیریت کند.

۲- جوزپ بورل در جریان کنفرانس مطبوعاتی در بیروت با وزیر امور خارجه لبنان گفت: «باید از کشاندن لبنان به یک درگیری منطقه‌ای جلوگیری کرد.» وی افزود: «من این پیام را به اسرائیل نیز می‌فرستم؛ هیچ‌کس از یک درگیری منطقه‌ای برنده نخواهد شد.»
لبه نرم این سخنان به‌سمت رژیم و لبه تند آن به‌سمت لبنان است. بورل این‌گونه سخن گفته تا خود را بی‌طرف نشان دهد اما درحقیقت طبق مسیر تل‌آویو حرکت کرده است.

مقاومت لبنان در محدوده مرزی علیه رژیم‌صهیونیستی دست به حمله می‌زند و آن را به شرایط جنگ غزه متصل کرده است. درحالی‌که این رژیم است که تهدید کرده این درگیری مرزی را به یک جنگ گسترده تبدیل می‌کند. صحبت بورل از احتمال وقوع جنگ تکرار مواضع رژیم و به‌نوعی تهدید لبنان است.

۳- اروپا هرچند لبنان را تهدید کرده اما می‌داند همان‌گونه که جنگ در غزه شبیه جنگ‌های قبلی نیست و یمن دریای سرخ را مسدود کرده و دامنه حملات به کشتی‌های رژیم به نزدیکی سواحل هند و مالدیو نیز کشیده شده است، درصورت وقوع جنگ در لبنان، دامنه نبرد کشتی‌ها به دریای مدیترانه نیز کشیده می‌شود و جنگ شبیه سال ۲۰۰۶ نیست.
این محاسبه اروپایی‌ها اشتباه نیست. اگر جنگ به لبنان کشیده شود، جنگ مدیترانه را نیز دربرمی‌گیرد. امنیت دربرابر امنیت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۸:۴۸

محور مقاومت باید برای نابودی اسرائیل از هیچ قدرتی نهراسد آمریکا هم غلط اضافی کند جوانان مسلمان پایگاه های آمریکایی را در هم خواهند کوبید انشاءالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۳۳

ان شا الله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۰:۰۲

پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه صددرصد باید از بین برود دانای کنید و پای آمریکا را بکنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۰:۳۳

ای مزدوران کثیف امریکایی و اروپایی که خون زنان وکودکان مسلمان گردن شما وخانواده های کثیفتان هست وفقط به فکر غارت ملتهای مسلمان هستید روزی خواهد رسید که با فلاکت خواهید افتاد. لعنت بر شما ای کثیف ترین افراد روی زمین. لعنت خداوند بر شما و خانواده های شما. هیچ فقط خیر نبینید . ودر تمام دوران حیاطتان بیمار شوید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۲:۵۲

حمایت بی قيد شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی نقض حقوق بشر و دموکراسی است جنایات رژیم صهیونیستی از حد گذشته است اگر محکمه لاحه واقعآ بی طرف است باید در نخستین جلسه خود رأی متوقف کردن جنگ در غزه را صادر کند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۲:۵۷

اعمال این بد تینتان رو شده، هلوکاست واقعی به جای هلوکاست ساختگی نشسته، آبرو طرف داران بی چون چرای حامیان صهیونیسم ریخته. ودست هارو رو شده واین فرو مایه گان پست برای حامیان حرامی تر از خودشان دست به دامان شده که شاید...........

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۳:۴۶

خدا لعنت کنه این سیاستمدارای. آمریکا،انگلیس واسراییل رو که تمام دنیارو به هم ریختن.خدا انشالله یه بلایی سرشون بیاره که تعادل تمام دنیارو به هم زدن.این همه نسل کشی،مردم کشی انشالله بلای خدادی سرشون بیاد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۳:۵۰

فقط اجرای کامل راه حل نهایی. هیتلر چاره ساز است و نسل صحیونیست ها برچسده شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۲۳:۵۹

خدا لعنت کندسران امریکا ، هروقت یکیشیون وارد فلسطین بشه فاجعه رخ میده ، خدا ظالمین را از زمین محو کند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۷:۲۶

انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۰:۴۸

جالب بود، ممنون.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۲:۰۶

کشورهای غربی بحق نام غرب وحشی گرفتند،=

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۴:۳۲

تاریخ این صحنه هار ا ثبت میکندروسفیدان تاریخ وروسیاهان تاریخ آیا کدامین بهتر است آیاپس از دویست سیصد سال بگویند کشورهایی بوده مثل یمن قهرمان ولبنان جلو ظلم و جنایت آمریکا ایستاداورابزانودرآورد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۶:۵۵

بورل و بلینکن دو‌مهره ی سوخته هستند و از استیصال به اینطرف و آنطرف سفره ای بیهوده ای دارند ،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۸:۳۸

تازه دنیا متوجه شد که حق با ایران و امام خمینی بوده .که آمریکا شیطان بزرگ است مرگ برامریکای جهان خوار

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۹:۲۵

ببینید چقققققققققققققققققققدر آمریکا احمقو نادان است با وجودیکه میداند نتانیاهو نابود شده اصلی جنگ است و دست و پا میزند بخاطر لجبازیهای احمقانه در غزه ک از بزرگترین صفتهای صهیون در جهان لجبازیست ولی با وجود سوختگی مهره شان رهاش نمیکنند و فریبش را خورده اند البته احمق بودن آمریکا هم بر گسی پوشیده نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۰۹:۳۲

اسراییل باید تقاص ظللم به مردم فلسطین رو پس بدهد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۸:۵۹

واقعااا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۰:۰۷

بیشرف انگار نه انگار که اینهمه جنایت کرده خوی وحشی‌گری تو وجودشه بیشرف

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۰:۳۷

خدا ریشه ظلم از زمین ریشه کن کند انشاالله .آمریکا از ترس خوثیهای با غیرت مثل سگ اومده دم تکان دهد ولی کور خونده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۱:۳۸

مرگ بر این جنایتکاران که این همه زن وکودک بی دفاع ومظلوم رادرغزه و ایران به خاک وخون کشیدند مرگ بر امریکا که مسولین انها به بی رحمترین انسانها تبدیل شده ودست به هر جنایتی در کل جهان می زنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۱:۴۰

قیافه این مردک وزیر خارجه امریکا در مصاحبه مطبوعاتی کاملا مشخص بود که طرحهای کلان امریکا برای خاور میانه بوسیله مقاومت مقدس منطقه در حال فروپاشی است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۰۰

لعنت بر نتانیایابوه احمق و نفهم و این مردک بلنگی.و اون خلبان های نامرد که جای که هیچ پدافندی وجود ندارد را بمباران می‌کنند اون خلبان ها اگر فقط یه زره وجدان و انسانیت داشته باشند که ندارند تا روز مرکشان باید عذاب وجدان بگیرنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۱۷

اردوغان زودفراموش کرد کودتای آمریکا در ترکیه را که ایران ناجی اردوغان شد: اما ترکیه پایگاهی برای تسلیحات امریکا به صهیونیسم شده دستهای دولتمردان ترکیه هم به خون غزه آغشته اشت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۲۳

اسرائیل نابود شده و آمریکا هم به اخر خط رسید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۳۲

حتما دنبال نوعی سازش هستند ،آن هم چیزی که خودشان بخواهند.اما بیرون انداختن آمریکا از سوریه و عراق می تواند برگ برنده باشد.نمی خواهند این را از دست بدهند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۳:۵۸

خدا هست پس انها ذلیل خواهند شد زمان بزن در رو تمام شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۴:۴۴

لعنت خدا و رسول خدا.بر کسانیکه جنگ و نا امنی را به خاورمیانه هدیه کردنند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۵:۰۸

در قبال حاج قاسم باید منطقه رو برای اینها نا امن کنیم نه اینکه بیان توی منطق کشور مان دانشمندان مارا ترور کن باید دهان آنها چاک داد شتر سواری دو لا دولا نمیشه مرگ بر دشمن خیانت کار. زمین شهادت باید در میدان رزم باشد نه میدان شهر کشور. تا چک زدن چک بزنیم این منطق دفاع و امنیت است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۷:۰۳

باید امریکا از عراق وسوریه گم شود وبرود برای همیشه واسراییل هم از فلسطین گم شود وبرود به اانگلیس یا امریکا یا هر قبرستون دیگری که امده بود جزی این برای این جنایتکارها راهی نیست هرگز

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۷:۲۵

روزی عرفات گول خورد وروزی محمود عباس .مقاومت.فلسطین.ولبنان وعراق ویمن و...........اگر گول تمساح های ادمخوار را نخورند وبا عزمی قوی وتوکل به خداوند متعال وتمسک به اهلبیت. ع.به دشمن.کودک کش فرصت ندهند.عمر یهودی های جعلی وشکسته شدن شاخ گاوهای امریکایی وانگلیسی ورسوائی عرب های شکم.پرست محقق می شود ان.شاء.الله ان الله مع الصابرین

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۸:۳۵

قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله قتل عام زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۱۸:۳۸

پیشنهاد می کنم غزه با یار گیری از علاقمندان وحمایت کنندگان جهانی ،نیروی ذخیره بلقوه العقصی تشکیل شود.بخصوص از ملیت‌های اصیل فلسطینی در هر کجا که باشند... یاحق

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۲۱:۰۷

اگر مسلمانان متحد شوند آمریکا فقط بخاطر اسرائیل ومنافع اش در این منطقه قولدوری می‌کند وهیچ غلطی نمی‌تواند بکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۲۱:۵۵

انشالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۲۲:۰۵

مقاومت اگر عقب نشینی کند دیگر مقاومتی وجود نخواهد بود پس بنابر این باید مقاومت را پشتی بانی کرد مثل امروز بند حیفا را زده بودند بیشتر بزنند تا رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت تسلیم شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۰:۰۶

انتونی بلینکن زاهرموجه ای دارد،اماعلمکردش درقبال صلح راصی کننده نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۶:۰۴

ای بابا این نمایش این قدرتهاست نه کسی طرف مر دم فلسطینه ونه کسی ضد فلسطینه همه چی رابشنوید وباور نکنید اینهایی که الان ادعا میکنن طرف مردم مظلوم فلسطین هستند پشت آمریکا قایم شدند ومنتظر ارباب شون چه خطی میده دنیا هم فعلا روی انگشت یهود اسرائیلی داره میچرخه اینها همش شعاره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۷:۰۲

گرگ صفتان، خوک صفتان نسل قصابان گذشته و حال و آینده اند و جز قصابی امیدی نیست و سران عرب با قصابان شریکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۸:۵۹

آمریکا و اروپا غلط کردند تا مرگ اسرائیل خائن نهضت ادامه دارد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۰۹:۴۸

این هاصاحبان رژیم صهیونیستی نیستنداینهانوکران رژیم صهیونیستی هستندکه منافع وسرمایه ملت خودرافدای اربابشون میکنن که بایدبهشون گفت خاک برسرشماکه بادست خودتون روزی تمام جنایاتی که برملت مظلوم فلسطین انجام دادندراروزی برروی ملت خودتون درآینده اجراخواهندکردنمونه مثل رسانه های شماکه روزی آمریکایی وانگلیسی وغیره بودن که الان دست صهیونیست هاست وبدون اجازه اوناحتی برای منافع خودتون بااجازه اونا وکسب تکلیف حرکتی روانجام بدین......!؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۱:۳۷

لطفا مستقیما با آمریکا جنگ کنید تو را به حضرت عباس حمله کنید به ناتو تمام کشتیها تو دریاها رابزنید لطفا بزنید نه سازش نه تسلیم نبرد با ناتو