• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403040402511
  • منبع : مطبوعات

چه چیزی «گالانت» را به کاخ‌سفید کشاند؟

چه چیزی «گالانت» را به کاخ‌سفید کشاند؟

امروز بسیاری از شهرک‌نشینان از ترس حملات حزب‌الله از شمال خارج شده‌اند و نتانیاهو امیدوار است با این کار بتواند ضریب امنیتی سرزمین‌های اشغالی را افزایش دهد. ناگفته پیداست برای تحقق این نیت و در حالت حداقلی برای دفاع دربرابر اقدامات حزب‌الله، نیاز رژیم به دریافت کمک‌های لجستیکی از ایالات متحده اولویتی بسیار مهم است و اهمیت سفر گالانت در این زمینه معنا پیدا می‌کند. 

به گزارش ایسنا، مهدی شکیبایی، تحلیلگر مسائل فلسطین در یادداشتی در قدس نوشت: 
انتشار اخباری درباره سفر ناگهانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا که روز گذشته انجام شد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. «یوآو گالانت» در بحبوحه نبرد با گروه‌های مقاومت به یکباره راهی آمریکا شده است. 
حال، اینکه چه چیزی در شرایط جنگی، آن هم به این سرعت وزیر دولت اشغالگر را به ینگه دنیا کشانده محل سؤال است.
این اقدام در پی تحولات اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، هراس از وقوع جنگی همه‌جانبه در این جبهه و بحران کمبود مهمات به‌ویژه تأخیر در ارسال محموله‌های تسلیحاتی مورد نیاز اسرائیل توسط ایالات متحده صورت گرفته است.

پس به نظر می‌رسد در پس پرده این اقدام سه هدف نهفته است:

مهم‌ترین دلیل حضور گالانت در کاخ‌سفید به آشکار شدن اختلافات شخصی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بازمی‌گردد. نتانیاهو اول تیر با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس و انتقاد از حمایت قاطع نکردن واشنگتن از جنگ غزه، رابطه با آمریکا را به‌شدت تخریب کرده است. چنین موضع‌گیری‌هایی حتی صدای مقامات بلندپایه آمریکا ازجمله آنتونی بلینکن، وزیرخارجه را هم به دنبال داشت؛ بنابراین لازم بود برای ترمیم روابط به ناچار این مقام صهیونیستی به آمریکا سفر کند. پس هدف اصلی این سفر، آرام کردن آمریکایی‌هاست.
این سفر همچنین در گام دوم می‌تواند با نیت دریافت کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی از ایالات متحده در میان التهاب‌های جبهه‌های شمالی اسرائیل با حزب‌الله باشد. در ادامه، پرونده سوم مربوط به لبنان و تقابل با حزب‌الله است. برخلاف تمام اختلافات و تنش‌های سیاسی داخلی دو متحد، بنیامین نتانیاهو در تلاش است به هر شکل ممکن واشنگتن را راضی کند با نیت او برای حمله به لبنان همراهی کند. مهم‌ترین دلیل حمله احتمالی اسرائیل به لبنان هم پر کردن شکاف امنیتی-نظامی و بدست آوردن امتیازاتی در مناقشات با دیگر دشمنان است. امروز بسیاری از شهرک‌نشینان از ترس حملات حزب‌الله از شمال خارج شده‌اند و نتانیاهو امیدوار است با این کار بتواند ضریب امنیتی سرزمین‌های اشغالی را افزایش دهد. ناگفته پیداست برای تحقق این نیت و در حالت حداقلی برای دفاع دربرابر اقدامات حزب‌الله، نیاز رژیم به دریافت کمک‌های لجستیکی از ایالات متحده اولویتی بسیار مهم است و اهمیت سفر گالانت در این زمینه معنا پیدا می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha