• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100503044
  • خبرنگار : 50039

برگزاری آیین تحلیف صد کارآموز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در گرگان

برگزاری آیین تحلیف صد کارآموز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در گرگان

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری آیین تحلیف یک صد نفر از کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه و آغاز فعالیت رسمی آنها به عنوان «کارشناس رسمی دادگستری» خبر داد.

حیدر آسیابی صبح امروز 5 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین تحلیف گروهی از کارشناسان رسمی قوه قضائیه شامگاه روز گذشته «دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲» در گرگان برگزار شد.

وی با بین اینکه یک صد نفر از کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه پس از شرکت در آیین تحلیف فعالیت رسمی خود را آغاز کردند، ادامه داد: در مجموع ۳۳۰ کارشناس با احتساب ورودی‌های جدید در مرکز کارشناسان رسمی گلستان در کنار کانون کارشناسان رسمی دادگستری در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه وجود کارشناسان در فرآیند دادرسی مهم بسیار است، خاطرنشان کرد: این کارشناسان به قضات در راستای تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

وی با تأکید بر عزم قوه قضاییه بر کاهش اطاله دادرسی، خطاب به کارشناسان توصیه کرد: در زمان تعیین شده از سوی محاکم، نظرات کارشناسی را ارائه کنند تا هم سرعت رسیدگی‌ها بیشتر شود و هم قضات مجبور به تجدید وقت چند باره زمان رسیدگی‌ها نشوند.

آسیابی با اشاره به اینکه باید نظرات کارشناسی برای طرفین دعوی متقن و قانع‌کننده باشد، اضافه کرد: نظرات کارشناس باید از مبانی علمی برخوردار بوده و از هرگونه انحراف جلوگیری کند.

این مقام قضایی در ادامه این آیین با اشاره به افزایش ارجاع سیستمی پرونده‌ها به کارشناسی در استان گستان، تصریح کرد: اکنون حدود ۶۰ درصد پرونده‌ها در استان گلستان، سیستمی و با استفاده از سامانه استقراع ارجاع شده که باعث ایجاد عدالت در توزیع امور کارشناسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که توسط دادگاه‌ها و نظام قضایی برای بررسی و ارزیابی مسائل حقوقی تعیین می‌شود و در سیستم حقوقی برخی از مسائل را با تخصص خود بررسی و ارزیابی می‌کند.

تعیین کارشناس رسمی برای بررسی و رسیدگی به مسائل حقوقی به دادگاه‌ها بستگی دارد و معمولاً با درخواست وکیل طرفین یا دادستان و یا قاضی در دادگاه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha