• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402092014423
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فرماندار بیرجند مدعی شد؛

باقیمانده حریق پالایشگاه بیرجند امروز بعدازظهر مهار می شود

باقیمانده حریق پالایشگاه بیرجند امروز بعدازظهر مهار می شود

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند مدعی شد: با توجه به ورود استاندار استان به موضوع و پیگیری‌های وزارت کشور و دفاع به این صورت نتیجه گرفته شد که فوم سنگین، هواپیماهای سپاه و سه هلیکوپتر استان با یک برنامه عملیاتی تنظیم شده تهیه خواهد شد و امروز بعدازظهر باقیمانده حریق کنترل و مهار می‌شود.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلایل نامعلوم دیروز ساعت 8:45 پالایشگاه بیرجند دچار حریق شده و تا این لحظه عمده مخازن آن منفجر شده یا سوخته و مابقی آن در آتش می‌سوزد، گفت: پالایشگاه مینی مقیاس منطقه اقتصادی بیرجند که هیدروکربن سبک و سنگین تولید می‌کرد در مجموع دارای 22 مخزن بوده که 4 مخزن آن خالی بوده است و 18 مخزن آن مجموعا حدود چهار نیم میلیون لیتر هیدروکربن سنگین داشته است.

وی گفت: 4 مخزن باقی مانده هیدروکربن سبک  قابلیت اشتعال بالایی دارند که در حال حاضر دو  مخزن می‌سوزند و به دوتای دیگر آتش هنوز سرایت نکرده است.

وی اظهارکرد: با توجه به ورود استاندار به موضوع و پیگیری‌های وزارت کشور و دفاع به این صورت نتیجه گرفته شد که فوم سنگین، هواپیماهای سپاه و سه هلیکوپتر استان با یک برنامه عملیاتی تنظیم شده تهیه می شود و امروز بعدازظهر باقیمانده حریق کنترل و مهار شود.

فاضلی فرد گفت: این مینی پالایشگاه 186 نیروی شاغل داشته که 120 نیروی کارگر بیمه بودند و برای بیمه بیکاری آن‌ها هماهنگی شده که تامین اجتماعی آن را تقبل کند.

وی گفت: به دلیل مدیریت صحنه و خالی کردن نیروی انسانی از آنجا تلفات انسانی نداشتیم علاوه بر انفجارهای متعدد که صورت گرفت.

فرماندار بیرجند با اشاره خسارات مالی که خود کارشناسان مجموعه اعلام کردند، بیان کرد: بخشی از آن مربوط به فراورده‌های هیدروکربنی و سوخت چهار نیم میلیون لیتری، مواد اولیه آماده وکل تاسیسات بوده که در مجموع تاسیسات و سوخت‌هایی که از بین رفته قریب به 1000 میلیارد تومان براورد خسارت شده است، و چون تاسیسات بیمه بوده بخشی از آن را بیمه پرداخت می‌کند.

باقیمانده حریق پالایشگاه بیرجند امروز بعدازظهر مهار می شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha