• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402091308738
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

محدودیتی در ورود و خروج کشتی در بندرچابهار وجود ندارد

محدودیتی در ورود و خروج کشتی در بندرچابهار وجود ندارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از مرداد ۱۳۸۶ آغاز شده و برای تکمیل و خرید تجهیزات فاز نخست آن تاکنون بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

قاسم عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا، افزود: در مرحله نخست این طرح ساخت موج شکن به طول یک‌هزار و ۶۵۰ متر، دایک گذاری بیش از ۵ کیلومتر، بیش از ۶۰ هکتار بتن ریزی و تایل گذاری و تحکیم بستر، احداث یک ترمینال کانتینری شامل دو پست اسکله به طول ۶۴۰ متر، احداث سه پست اسکله چند منظوره به طول ۷۵۰ متر، لایروبی به میزان ۱۶ میلیون مترمکعب تا عمق منفی ۱۶ متر و احیای اراضی جدید حاصل از لایروبی دریا به میزان ۲۰۳ هکتار است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ متر اسکله احداث و ۳۵ هکتار از محوطه کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تایل گذاری و عملیاتی شده که عملاً این بندر بهره برداری شده و از قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک بندر چابهار با ظرفیت هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن آماده بهره برداری است که با آماده شدن پسکرانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد و این از افتخارات نظام و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح های آتی با تکمیل تمام فازها متناسب با توسعه و جذب کالا و کشتی و افزایش ظرفیت بندر در منطقه و کشورهای همسایه به عنوان یکی از بنادر مکمل ایفای نقش خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ورود و تخلیه کشتی ها در بندر چابهار هیچ محدودیتی ندارد بطوریکه در برخی مواقع همزمان هفت کشتی حامل کالای اساسی مورد نیاز کشور در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می کنند.

قاسم عسکری نسب با اشاره به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها با نرم مطلوب و روان ترافیکی بصورت شبانه روزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدامات در اقتصاد و اشتغال مردم استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: بندر چابهار امروز با مدرن‌ترین و به روزترین تجهیزات تخلیه و بارگیری نقش بسزایی در حمل و نقل و تخلیه کالا در کشور ایفا می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این توانایی باعث شده تا بندر چابهار هم اکنون هیچ محدودیتی درخصوص تخلیه و بارگیری انواع کالاها نداشته باشد.

وی گفت: مطمئنا ترانزیت در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و محور شرق نقش بسیار مطلوبی خواهد داشت. در این خصوص از جمله مزیت‌ها برای استان بحث ناوگان حمل و نقل است که کاملا درگیر و ذی‌نفع خواهد شد. همچنین در کنار قسمت‌های حمل و نقلی قطعا سیستم‌های خدماتی در مسیر و بین راه‌ها از این فرآیند و این مزیت ترانزیت منتفع می‌شوند.

عسکری افزود: این مزیت و قابلیت منحصر به فرد چابهار در بخش ترانزیت باعث شده تا این بندر امروز یکی از بنادر پررونق در این زمینه باشد که توانسته نقش بسیار خوبی را در پیوند منطقه‌ای ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha