• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403041006862
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار:

انتخابات در صحت کامل در سیستان و بلوچستان برگزار شد

انتخابات در صحت کامل در سیستان و بلوچستان برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶۴ هزار و ۴۲۶ تعرفه رای در این انتخابات مصرف شده است.

رضا شریفی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای در هشتم تیرماه با اشاره به اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شده است، بیان کرد: افتخار می‌کنیم از اینکه امانتدار آرای مردم و پاسدار حق الناس هستیم. در واقع رکن سلامت یکی از ارکان مهم و حیاتی برای مسوولان استان در انتخابات بوده و بسیار خرسندیم که انحراف در انتخابات استان تقریبا صفر بوده است.

وی به حضور پررنگ رای اولی‌ها در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: ترکیب سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۹ درصد، ۲۶ تا ۳۴ سال ۲۶ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۶ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال، ۱۹ درصد و بقیه شرکت کنندگان در پای صندوق‌های رای را افراد بالای ۵۶ سال در انتخابات این استان تشکیل داده‌اند.

شریفی با گلایه‌مندی از حضور کمرنگ بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای بیان کرد: این افراد در حد انتظار برای این دوره از انتخابات حاضر نشدند اما گروه‌های سِنی جوان به عنوان قدرت نوظهور خود را در استان ثابت کردند.

وی با بیان اینکه کنشگری اجتماعی در جنس مشارکت مردم اثر دارد، گفت: در این میدان باید هویت اجتماعی خاص سیستان و بلوچستان را پای کار بیاوریم چرا که مشخص است برخی دچار خلا درک مشترک از فضای استان شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری با کارت ملی و ۲۳ درصد با شناسنامه رای دادند، از این رو برای انتخابات پیش‌رو افرادی که کارت ملی ندارند با شناسنامه می‌تواند رای دهند.

شریفی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در دهه‌های مختلف فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند که با فهم متقابل به راحتی توانسته‌اند از آن عبور کنند. بنابراین لازم است اگر از هم دلخوری، انتقاد یا نگرانی داریم باید در این میدان نیز از آن عبور کنیم تا حال خوب در استان تقویت شود.

وی اظهار کرد: بزرگان سیستان و بلوچستان همانند گذشته باید پرچم دار شرکت در انتخابات باشند و مسیر را برای نسل جوان نشان داده و اجازه ندهند گروهک‌های تروریستی و خارج نشینان برای مدیریت کشورمان نسخه بپیچند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید برای حل مسائلی که در حوزه اجتماعی و حکمرانی در استان وجود دارد گفت و گو کنیم؛ قطعا مردم استان با نگاه حشر و مدد در سرحد و نگاه میارجلی در مَکُران مسائل خودشان را حل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نخبگان اجتماعی، علما، صاحبان تریبون و بزرگان این ظرفیت را دارند تا کمک کنند حضور مردم در انتخابات پیش رو ارتقا یابد.

شریفی کم شدن ضریب قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان را نشان از بلوغ مردم استان دانست و افزود: برگ برنده اجتماعی استان قدرت نوظهور یا همان نسل (جوان) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha