• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091208205
  • منبع : نمایندگی سمنان

اعلام اخطار زیست‌محیطی به ۴ واحد آلاینده در دامغان

اعلام اخطار زیست‌محیطی به ۴ واحد آلاینده در دامغان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان از اعلام اخطار زیست‌محیطی به چهار واحد صنعتی دارای آلایندگی در این شهرستان خبر داد. 

 علی آذرپور امروز (یکشنبه، ۱۲ آذر ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: محیط زیست با هرگونه تخلف زیست‌محیطی که سلامت مردم را به خطر بیندازد، برخورد می‌کند.

وی هوای پاک را حق طبیعی شهروندان دانست و ادامه داد: همکاران ما به‌طور مستمر به پایش واحدهای آلاینده در شهرستان می‌پردازند و اگر واحدی آلایندگی باشد، بعد از سیر مراحل قانونی با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان از بازدید مداوم از واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و گفت: شهرک صنعتی دامغان و نواحی صنعتی این شهرستان به‌طور پیوسطه و مستمر پایش می‌شوند.

آذرپور از پایش زیستگاه‌های شهرستان به‌عنوان یکی دیگر از وظایف این دستگاه نام برد و افزود: شهرستان دامغان زیستگاه‌های غنی از نظر حیات وحش دارد.

وی با اشاره به برخورد قانونی با هرگونه تخلف در حوزه شکار و صید، بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود شش مورد تخلف شکار و شروع شکار صید در دامغان شناسایی و متخلفان دستگیر شدند.

وی از تالو، شیربند و آرسک به‌عنوان برخی از مهمترین زیستگاه‌های این هرستان نام برد و گفت: این زیستگاه‌ها با وسعت بیش از ۱۲۰ هزار هکتاری از مناطق حفاظت‌شده غنی در استان محسوب می‌شوند و انواع وحوش مانند کبک،‌ تیهو، قوچ، میش، کل، آهو، پلنگ ایرانی، کفتار، انواع پرندگان و ... در آنها زیست می‌کنند.

او از تشکیل پرونده برای این شش شکارچی متخلف خبر داد و افزود: همه شکارچیان دستگیر شده و به مراجع قضایی شهرستان معرفی شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان با اشاره به لزوم حفاظت از حیات وحش ارزشمند این شهرستان و جلوگیری از بروز بیماری‌ها بین حیات وحش، گفت: در حوزه محیط طبیعی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان دامغان و با هدف جلوگیری از بیماری‌ها، ۱۵ آبشخور مخصوص حیات وحش زیستگاه‌های شهرستان ضدعفونی شده‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha