• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091208157
  • خبرنگار : 50214

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب در استان یزد:

رسالت خبرنگار جریان انقلاب بیان حقیقت است

رسالت خبرنگار جریان انقلاب بیان حقیقت است

ایسنا/یزد دبیر بیانیه گام دوم انقلاب در استان یزد با بیان این که رسالت خبرنگار جریان انقلاب فراتر از بیان واقعیت یعنی بیان حقایق است، گفت: جریان خبری انقلاب با ترسیم حقیقت برای مخاطب می‌تواند به عنوان رسانه آرمانی تمدن‌ساز در پیشبرد گام دوم انقلاب موثر عمل کند.

«حمید حکمت» امروز یکشنبه دوازدهم آذرماه در مراسم اختتامیه اولین رویداد «جام امید» در یزد مهمترین شاخصه جمهوری اسلامی را زدودن استعمار از کشورمان و به ارمغان آوردن استقلال ملی ذکر کرد.

وی با برشمردن تاریخچه فعالیت استعمار در کشورمان، گفت: استعمار در سه مرحله به ایران وارد شد؛ اولین مرحله، دوران شناسایی بود که از اواخر دوره صفویه با ایجاد مراکز شرق شناسی اتفاق افتاد.

حکمت، دومین مرحله را نیز دوره نفوذ مربوط به دوران قاجار خواند و افزود: مستشاران در این دوره با پوشش‌های مختلف به دربار ورود کرده و اطلاعات جمع آوری شده را به مراکز شرق شناسی گزارش دادند به نحوی که در مرحله سوم شاهد استقرار استعمار و استیلای آن بر کشورمان در دوران پهلوی بودیم.

وی با تاکید بر لزوم متفاوت بودن فعالیت رسانه جریان انقلابی با رسانه جریان غربگرا، عنوان کرد: رسانه در جریان غرب معتقد است که واقعیت را به مخاطب انتقال می‎دهد ولی در عمل به این باور خود نیز صادق نیست و در مقابل تاکید داریم با توجه به این که بین واقعیت و حقیقت تفاوت وجود دارد، رسانه جریان انقلابی باید حقیقت‌گرا باشد.

رسالت خبرنگار جریان انقلاب بیان حقیقت است

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب در استان به شهادت بیش از ۵۰ خبرنگار در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: این جنایات به حدی بود که موج افکار عمومی حتی در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را در نوردید ولی سکوت مرگبار کشورها و رسانه‌های مدعی جریان آزاد اطلاعات را در برابر کشته‌شدن خبرنگاران شاهد بودیم و این  تفاوت واقعیت و حقیقت است.

وی با بیان این که رسانه جریان غربی ذهن مخاطب را به هر بهانه‌ای مشوش و آشفته می‌کند و در واقع جریان خبری غرب بیشتر خبرسازی را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: خبرنگار در جریان انقلاب مانند یک پژوهشگر ضمن بررسی لایه‎های مختلف خبر، مخاطبان را به سمت حقیقت سوق می‌دهد.

حکمت با تاکید بر اهمیت کیفیت خبر در کنار کمیت آن جهت جذب مخاطبان، عنوان کرد: جامعه خبری انقلاب اگر بتواند حقیقت را برای مخاطب خود ترسیم کند، به رسانه آرمانی تمدن‌ساز تبدیل و در پیشبرد گام دوم انقلاب موثر خواهد بود.

رسالت خبرنگار جریان انقلاب بیان حقیقت است

سرهنگ «محمدعلی پارسائیان» مسئول سازمان بسیج رسانه استان نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، از آن حضرت به عنوان اولین شهید دفاع از ولایت یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مسیر آن حضرت گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» در سه محور اصلی «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امید» با حضور فعالان رسانه استان یزد، گفت: خوشبختانه ضمن تولید اثرات فراوانی در قالب این رویداد، تجربیات خوبی برای بهتر برگزار شدن رویدادهای بعدی کسب شد.

پارسائیان برگزاری این رویداد را تمرین خوبی برای رسانه‎ها برای انجام فعالیتها با بیشترین اثربخشی ذکر کرد.

وی این انقلاب را نشات گرفته از غدیر خواند و گفت: تمام افراد جامعه در این انقلاب باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند و نقش رسانه‎ها به عنوان افسران خط مقدم این جنگ بسیار حادز اهمیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‎ها می‌توانند با انتشار دستاوردهای انقلاب در جامعه امیدآفرینی کنند و در رویداد رسانه‎ای جام امید نیز تلاش شد در راستای تحقق این هدف گام برداشته شود.

رسالت خبرنگار جریان انقلاب بیان حقیقت است

در این مراسم از برگزیدگان رویداد رسانه‎ای جام امید یزد که به همت بسیج رسانه استان و با نقش‌آفرینی اصحاب رسانه‎ها در جنگ شناختی با دشمن طی بازه زمانی ۲۴ ساعته برگزار شد، تجلیل شد.

گفتنی است؛ هشت خبرگزاری، چهار پایگاه خبری و دو عکاس در اولین رویداد رسانه‎ای جام امید یزد مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha