• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091208040
  • خبرنگار : 30147

فرماندار سرخس:

ظرفیت‌های مردمی در مقابله با ریزگردها نباشد دولت به تنهایی موفق نخواهد بود

ظرفیت‌های مردمی در مقابله با ریزگردها نباشد دولت به تنهایی موفق نخواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سرخس گفت: در مقابله با ریزگردها اگر ظرفیت‌های مردمی و بسیج پای کار نباشد، دولت به تنهایی موفق نخواهد بود.

حسن نوری‌زاده ۱۲ آذرماه، در همایش طرح ملی شهریاران که در سینما شهرک گاز شهید هاشمی نژاد این شهرستان برگزار شد، افزود: این دولت تلاش نموده تا ظرفیت‌های مردمی مغفول مانده یا ظرفیت‌های استفاده شده‌ای که تاکنون دیده نشده را به خوبی معرفی کند.

فرماندار سرخس اظهار کرد: در طرح شهریاران، مسائل و راهکارها بین مردم، حلقه‌های میانی و دولت تجمیع می‌شود و با کمک هم مسائل را حل می‌کنیم.

وی با  اشاره به نمونه‌ای از مشارکت‌های مردمی در حل مسائل مختلف در سرخس، گفت: موفقیت‌های فرهنگی، حل مشکل احداث بلوار روستای سنگر و گنبدلی، حل مسائل حوزه آب‌رسانی روستایی و آسفالت جاده‌های روستایی نمونه‌هایی از اقداماتی هستند که با مشارکت سه ضلع مردم، حلقه‌های میانی و دولت انجام شده است.

نوری‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های مردمی در طرح شهریاران دیده و حضور مردم برجسته می‌شود قطعاً سرخس می‌تواند در سطح کشور به عنوان الگوی برتر معرفی شود.

وی با بیان اینکه در مقابله با ریزگردها اگر ظرفیت‌های مردمی و بسیج پای کار نباشد، دولت به تنهایی موفق نخواهد شد، بیان کرد: امروز آستان قدس رضوی در کنار دولت از کشت دیم در اراضی که ما درگیر ریزگرد هستیم جلوگیری می‌کند، این نشان می‌دهد که می‌توان به کمک و در کنار هم کار کرد.

فرماندار سرخس ادامه داد: کارگاه‌ قالی‌بافی در روستای کندکلی و کارگاه خیاطی در روستای شیرتپه اقدامات مهمی هستند که با مشارکت مردم انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و کارهای بسیار نو و جدیدی در حوزه بازار و اصناف سرخس انجام می‌شود، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در همه عرصه‌ها می‌توان کارهای خوبی را انجام داد، قطعأ سطح بالای همدلی و همکاری مردم و دولت در سرخس، مسئولان استانی و ملی را برای خدمت‌رسانی به سرخس بیشتر مجاب خواهد کرد.

نوری‌زاده اظهار کرد: ظرفیت‌های همکاری و همیاری و حضور معتمدان و نخبگان در سرخس به گونه‌ای است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های کشوری مشکلات سرخس را حل کنیم.

وی در ادامه در خصوص شهر شدن بزنگان گفت: هرچند حدود ۷ نقطه در سایر مناطق برای شهر شدن مطرح بودند اما چون معتمدان و شوراهای بزنگان و کلاته عوض یک الگوی همفکری با یکدیگر امضا کردند و با پیگیری‌هایی که در این دولت انجام شد منجر به شهر شدن بزنگان گردید.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: علاوه بر بزنگان دو روستای دیگر سرخس این قابلیت را دارند تا به شهر ارتقاء یابند که به دنبال این هستیم تا این موضوعات انجام شود.

وی در ادامه به سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به روسیه اشاره و اذعان کرد: با همت و پشتکار استاندار خراسان رضوی که در سفر به روسیه انجام شد، چهره شهرستان سرخس یک چهره فعال اقتصادی خواهد شد و آینده سرخس درخشان‌تر از هر نقطه استان خواهد بود.

نوری‌زاده تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف به پاسخگویی به مردم هستند و باید به گونه‌ای کار شود که حداکثر رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

شهرستان سرخس در ۱۷۶ کیلومتری شمال شرقی مشهد در همسایگی کشور ترکمنستان واقع شده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha