• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402082618867
  • خبرنگار : 50214

پایان سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی برترین‌ها

پایان سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی برترین‌ها

ایسنا/یزد سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی نفرات و آثار برتر به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد شب گذشته با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، استاندار و جمعی از مسئولان استان، با معرفی نفرات و آثار برتر برگزار شد.

در این دوره از جشنواره ۲۰ اثر در بخش خیابانی و ۲۷ اثر در بخش صحنه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از ارزیابی، شش اثر در بخش خیابانی و هشت اثر در بخش صحنه‌ای به این جشنواره راه یافت و طی مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.

در بخش صحنه‌ای این رقابتها، آثار «چشم های بسته از خواب» و «آیفون» و در بخش خیابانی، آثار «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به رقابتهای مناطق راه یافتند.

در بخش معرفی بهترین بازیگران زن بخش صحنه‌ای به ترتیب «مهناز پیک» برای اثر ماه گرفتگی، «فاطمه حیاتی» برای اثر فعل و به طور مشترک «کتایون محمدی» برای اثر سوفیا و «فرشته سجادیه» برای اثر آیفون، در رده های اول تا سومی مشترک قرار گرفتند.

در این بخش «مریم راه پیما» برای اثر زمان لرزه، «رضوان مختاری» برای اثر فعل و «اختر سادات اولیایی» برای اثر «شط و شوت»، شایسته تقدیر شناخته شدند.

بهترین بازیگران مرد بخش صحنه ای نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم «محمد شهیر» برای اثر فعل، «علیرضا شریعت» برای چشم های بسته از خواب و «سعید خبیری» برای اثر شط و شوت، معرفی شدند.

هیات داوران هیچ کارگردانی را حائز رتبه اول بهترین کارگردان بخش صحنه ای ندانست و رتبه دوم این بخش را به «سجاد جنتی» برای اثر آیفون و رتبه سوم را به «طاها دهقان زاده» برای اثر چشم های بسته از خواب دادف ضمناً «مجتبی لاله زاری» برای اثر شط و شوت مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش بهترین بازیگران زن بخش خیابانی نیز به ترتیب «مریم نیک آئین» برای اثر بی سقفی و «ستاره توانگر» برای اثر هموارگی رتبه های اول و دوم را اخذ کردند و هیچ بازیگری حائز رتبه سوم نشد.

«مهرداد افیگان» برای اثر کله دم سبز شمرونی، «مهدی بزرگ زاده» برای اثر بی سقفی و به طور مشترک «سعید خبیری» برای اثر اینا رو میبنی آقای رنگو و «جعفر جعفرزاده» برای اثر برو کار می کن، به عنوان بهترین بازیگران مرد بخش خیابانی معرفی شدند.

هیات داوران جشنواره در بخش بهترین کارگردانان بخش خیابانی نیز هیچ اثری را حائز رتبه ندانست و «مریم نیک آیین» برای اثر بی سقفی را به عنوان کارگران برتر و «سعید خبیری» را برای اثر اینا رو می‌بینی آقای رنگو، شایسته تقدیر معرفی کرد.

هیچ اثری در بخش بهترین متن های بخش صحنه ای حائز رتبه نخست نشد ولی در این بخش رتبه دوم را «سعید بادینی» برای اثر آیفون و رتبه سوم را «وحید آبرود» برای اثر شط و شوت کسب کردند.

در بخش موسیقی «حسین افروز» برای اثر چشم‌های بسته از خواب در بخش صحنه کسب رتبه کرد و «مهرشاد نیاکان» برای اثر شط و شوت شایسته تقدیر شد و در بخش خیابانی هم «محمد خیراندیش» برای اثر اینا رو میبنی آقای رنگو حائز رتبه شد.

در طراحی صحنه نیز «طاها دهقانی زاده» برای اثر چشم‌های بسته از خواب به عنوان راحی برتر شناخته شد و «رامین راستجو» برای اثر شط و شوت شایسته تقدیر شد.

«فائزه زارعین» برای اثر فعل برگزیده طراحی لباس صحنه ای شد و در طراحی نور بخش صحنه ای نیز «رامین راستجو» برای اثر نمایش شط و شوت و  «رضا آقایی» برای اثر ماه گرفتگی حائز رتبه و در طراحی فضا در بخش خیابانی نیز «سهیلا بختیاری» برای اثر آشغول معرفی شد. البته در این بخش «مهسا دهقانی» برای اثر اینا رو میبنی آقای رنگو هم شایسته تقدیر شد.

«مهدی هدایتی» و «فاطمه دهقانپور» برای اثر چشم های بسته از خواب، برگزیدگان چهره پردازی شدند و در بخش متن و ایده برتر جشنواره خیابانی نیز «مجتبی لاله زاری» برای اثر اینا رو می‌بینی آقای رنگو برگزیده شد ولی «هادی دهقان» برای اثر اینا رو میبینی آقای رنگو شایسته تقدیر معرفی شد.

و در نهایت نیز در بخش بروشور و پوستر برگزیده، «محسن احمدی» برای اثر سوفیا معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha