• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082418237
  • خبرنگار : 50039

تلاش قصه گویان گلستانی برای کسب عنوان در جشنواره بین‌المللی

تلاش قصه گویان گلستانی برای کسب عنوان در جشنواره بین‌المللی

ایسنا/گلستان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه شاهد استقبال پرشور علاقمندان به قصه‌گویی برای شرکت در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی بودیم، افزود: آثار برگزیده در مرحله کشوری حضور می‌یابد.

الهه غیناقی عصر امروز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا به چگونگی روند برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: شیوه‌نامه این جشنواره شهریور ماه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان دریافت و شهر گرگان به عنوان میزبان مرحله استانی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه عمومی‌سازی و آگاهی بخشی در زمینه «قصه گویی» به آحاد جامعه از مهمترین اهداف این جشنواره است، ادامه داد: کودکان، نوجوانان، پدران و مادران و پدربزرگان و مادر بزرگان می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از ثبت نام حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله استانی این جشنواره خبر داد و افزود: ثبت نام در بخش ۹۰ ثانیه جشنواره مذکور تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های ملی، زبان اشاره و نقالی طی دو روز ۲۳ و ۲۴ آبان ماه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویلاشهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۵ قصه به مرحله استانی بخش ملی نوجوان و بزرگسال راه یافتند.

تلاش قصه گویان گلستانی برای کسب عنوان در جشنواره بین‌المللی

غیناقی با تأکید بر اینکه در هر بخش سه نفر برگزیده می‌شوند، اضافه کرد: علاوه بر اهدای جایزه به برگزیدگان، فیلم‌ها برای داوری به تهران ارسال می‌شود تا پس از انتخاب در رقابت‌های کشوری که به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود، قصه گویی کنند.

وی «گلستان» را دومین استان کشور از لحاظ تعداد شرکت‌کننده در جشنواره عنوان کرد و گفت: این مسأله حاصل تعامل و همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه فرهنگیان و دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی بود که سبب شد تا تعداد شرکت‌کننده در استان افزایش یابد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برگزاری دو دوره آموزش قصه گویی را از عوامل ارتقای کیفیت کاری قصه گویان شرکت‌کننده در جشنواره دانست و تصریح کرد: محورهای این دوره جشنواره «قصه‌های قرآنی و مذهبی، کارآفرینان، نامداران و موضوعات آزاد» است و علاوه بر معرفی نفرات برگزیده این بخش‌ها، جوایزی ویژه در بخش‌های لبخند، غزه، سردار شهید سلیمانی و نیروی انتظامی نیز اهدا خواهد شد.

تلاش قصه گویان گلستانی برای کسب عنوان در جشنواره بین‌المللی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha