• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402082317148
  • منبع : روابط عمومی برنامه

یک فعال حقوق بشر:

ثبت شکایت‌های گروه‌های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را بی‌حیثیت خواهد کرد

ثبت شکایت‌های گروه‌های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی را بی‌حیثیت خواهد کرد

یک فعال حقوق بشر در خصوص نقش سمن‌ها و گروه‌های حقوق بشری آزاد دنیا برای جلوگیری از جنایات‌های رژیم صهیونیستی گفت: سمن‌ها می‌توانند شکایت‌های بی شماری را علیه رژیم اشغالگر ثبت کنند. این شکایت‌های متعدد باعث بی حیثیت کردن رژیم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سامان نیازی که با برنامه «روی موج مقاومت» رادیو مقاومت گفت‌وگو می‌کرد،با اشاره به جنایات در غزه بر تمرکز بر کارکرد سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: امروز روز حساب است و این سازمان‌های بین‌المللی که سال هاست تاسیس شده‌اند، آیا قدرت اجرایی کردن قواعد مورد پذیرش دولت‌ها را دارند؟

وی افزود: در شرایط جنگی همه قواعد و اصول بشردوستانه باید رعایت شود و مطابق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو عمل شود اما متاسفانه شاهدیم که اسرائیل اینگونه رفتار نمی‌کند و بیمارستان‌ها و کودکان را هدف قرار می‌دهد و فلسطینی‌ها را به کوچ اجباری مجبور می‌کند و نسل کشی و جنایات جنگی شامل قطع آب، سوخت و کشتار کودکان و توهین به مقدسات را انجام می دهد.

این فعال حقوق بشر در مصاحبه تلفنی با رادیو مقاومت در خصوص نقش سمن‌ها و گروه‌های حقوق بشری آزاد دنیا برای جلوگیری از چنین جنایات‌هایی اظهار کرد:سمن‌ها می‌توانند شکایت‌های بی‌شماری را علیه رژیم اشغالگر ثبت کنند. این شکایت های متعدد باعث بی‌حیثیت کردن رژیم خواهد شد.

وی تبیین افکار عمومی را از دیگر نقش‌های سمن‌ها و رساندن حقایق و عمق جنایت‌های رژیم صهیونیستی به سایر ملت‌ها بیان کرد و گفت: با آگاهی ملت‌ها، آن‌ها می‌توانند مقامات کشورهای خود را مجبور کنند تا موضع مشترک علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

نیازی با اشاره به این که در دولت جمهوری اسلامی ایران شاهد ابتکار نوینی در این حوزه بودیم، بیان کرد: دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق آزادی‌های اجتماعی نامه‌ای را به روسای زن جمهور و مقامات خانمی که در دنیا هستند و از آنها به صورت حقوق بشری به لزوم مشارکت و همفکری برای توقف دادن این جنایت‌ها و نسل کشی‌ها دعوت کردند.

وی با اشاره به برگزاری نشست مجازی بین‌المللی با حضور تحلیلگران و حقوقدانان بین‌الملل با میزبانی ایران گفت: در این نشست قرار است حقوقدانان بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی را از نظر حقوق بررسی کنند.

این فعال حقوق بشر با تاکید بر این که در این شرایط نیازمند غیرت عربی و تاریخی علیه یک رژیم شیطانی هستیم، گفت: این غیرت‌ها باید هرچه سریع‌تر بیدار شود. جمهوری اسلامی ایران همیشه پشت مقاومت با قدرت بوده است. بهترین سیاستی که هم حزب‌الله لبنان و هم جمهوری اسلامی در پیش گرفتند جلوگیری از حملات وحشیانه است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha