• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402073021279
  • خبرنگار : 71610

رسانه‌های عبری فاش کردند

نتانیاهو برای فرار از مسؤولیت شکست مقابل حماس اسناد را سوزانده است

نتانیاهو برای فرار از مسؤولیت شکست مقابل حماس اسناد را سوزانده است

در بحبوحه ناکامی مستمر صهیونیست‌ها در به دست گرفتن کنترل اوضاع و مدیریت وضعیت متشنج در داخل سرزمین‌های اشغالی از هفتم اکتبر (آغاز نبرد طوفان الاقصی)، انتقاد از عملکرد کابینه و مقامات رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، این اختلافات درحالی است که کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته همچنان تهدید به آغاز حمله زمینی به نوار غزه می‌کنند، اما آن را به تعویق می‌اندازند.

شبکه المیادین در این باره نوشت که رژیم صهیونیستی دلیل این تعویق را وضعیت آب و هوایی اعلام کرده است، اما رسانه‌های خارجی و عبری فاش کرده‌اند که بحران سیاسی و اختلافات عمیق در میان صهیونیست‌ها درپی تصمیم حمله زمینی به نوار غزه شدیدتر شده است.

همچنین گفته می‌شود که مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به شدت نگران وقوع یک فاجعه جدید برای ارتش در صورت ورود به غزه هستند.

وبسایت شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از منابع خود فاش کرد: از زمان اغاز جنگ برخی از وزرا ناپدید شده‌اند و اکثر وزارتخانه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

منابع این شبکه گفتند: ما با گروهی از بوروکرات‌های عقب مانده و کم تجربه روبرو هستیم. اکثر وزارتخانه‌های دولتی وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

تقلای نتانیاهو برای فرار از مسؤولیت شکست

از سوی دیگر، جنبش موسوم به «جنبش دموکراتیک» در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که دفتر بنیامین نتانیاهو پس از حمله ۷ اکتبر، اسنادی را سوزاند تا مسؤولیت وی را در قبال این شکست کاهش دهد.

این جنبش اعلام کرد که از مشاور قضایی کابینه خواسته است سوزاندن اسناد توسط دفتر نخست‌وزیر در پی نبرد طوفان الاقصی را بررسی کند.

در همین راستا، ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر، به مجله انگلیسی اکونومیست گفت: نتانیاهو مسؤولیت «بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل» را بر عهده دارد. باراک به او توصیه کرد در عملیات زمینی عجله نکند.

همچنین سرلشکر در نیروهای ذخیره نوام تیبون، تأیید کرد: «نتانیاهو و کل دولت او مسؤولیت این شکست را بر عهده دارند.» وی در اظهاراتی به شبکه ۱۲ عبری تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی شکستی مفتضحانه و بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل است.

در همین حال، رسانه‌های عبری نیز فاش کردند که نتانیاهو کمپینی را علیه ارتش به راه انداخته و درحال جمع آوری مدارک در این زمینه است تا از پذیرش مسؤولیت شکست فرار کند.

نتانیاهو با این اقدام در تلاش است تا اینگونه وانمود کند که وی مسؤول شکست در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در نوار غزه نیست.

کابینه رژیم صهیونیستی و به ویژه نتانیاهو به دلیل ناتوانی در دفع عملیات «طوفان الاقصی» و ناتوانی ارتش این رژیم در محافظت از شهرک نشینان، با اتهامات گسترده مخالفان سیاسی خود از یک سو و شهرک نشینان از سوی دیگر مواجه است.

مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۵ مهر عملیات غافلگیرکننده‌ای را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند و همزمان با حملات راکتی، حمله زمینی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه غلاف غزه انجام دادند.

این عملیات امروز (یکشنبه) وارد شانزدهمین روز شده و حملات راکتی و موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

این عملیات ترس به جان ساکنان این شهرک‌ها انداخته و بیشتر آنها این شهرک‌ها را تخلیه و از منطقه فرار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha