• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402072618452
  • خبرنگار : 50184

نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران در کرمانشاه برپا شد

نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران در کرمانشاه برپا شد

ایسنا/کرمانشاه نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل موزه ورزش کرمانشاه برپا شد.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز(۲۶ مهر) بااشاره به برپایی نمایشگاه تاریخ یک قرن اخیر مطبوعات ورزشی ایران، اظهار کرد: این نمایشگاه در محل موزه ورزش شهر کرمانشاه از امروز(چهارشنبه) به مدت پنج روز برپا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از ۸۰ نسخه مجله ورزشی به همت یکی از علاقمندان به تاریخ مطبوعات ورزشی ایران به نمایش در آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به نقش مهم مطبوعات و رسانه ها در پیشرفت و توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: هرگاه مطبوعات و رسانه ها به درستی به نقد و بررسی مشکلات ورزشی پرداخته اند، شاهد رشد و بالندگی ورزش بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: توجه رسانه ها به ورزش و انعکاس قهرمانی نخبگان ورزشی در میادین مختلف باعث جذب هرچه بیشتر جوانان به سمت ورزش می شود.

مهدی ودودیان گردآورنده مطبوعات ورزشی به نمایش در آمده در این نمایشگاه نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۸۸ نسخه از ۵۵ عنوان مجله و نشریات ورزشی ایران از سالهای ۱۳۰۶ تا سالهای اخیر به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه بهترین و کمیاب ترین مجله های ورزشی ایران در این نمایشگاه به نمایش درآمده، افزود: در این نمایشگاه نسخه‌ای از اولین مجله ورزشی ایران با عنوان "پیش آهنگی" که در سال ۱۳۰۶ به چاپ رسیده، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

ودودیان تصریح کرد: همچنین نسخه های از مجلات "آیین ورزش" و "اصلاح نژاد و پرورش اسب" که دومین و سومین مجلات ورزشی منتشر شده در ایران هستند هم در این نمایشگاه به نمایش درآمده تا بازدیدکنندگان با تاریخچه ورزش کشورمان آشنا شوند.

وی از کیهان ورزشی، نیرو و راستی، هدف جوانان، شاهدو ... به عنوان دیگر مجلات ورزشی قدیمی ایران نام برد که نسخه هایی از آنها گردآوری شده و برای مردم به نمایش درآمده است.

مجموعه دار مجلات و نشریات در ایران که حدود شش سال است کار گردآوری مجلات و نشریات قدیمی کشور را آغاز کرده، اضافه کرد: نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی در ایران هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ در محل موزه ورزش مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه آماده بازدید علاقمندان است.

نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران در کرمانشاه برپا شد

نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران در کرمانشاه برپا شد

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۳۵

کاشکی اطلاع رسانی بهتر می کردید بنده شش عدد مجله ورزشی تاج دارم سال 1350تا آنرا به نمایشگاه می آوردم فکر نکنم آرشیو مطبوعات کل ایران از آن داشته باشه