• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072517960
  • خبرنگار : 71415

تجمع حامیان فلسطین در ایالت واشنگتن آمریکا

تجمع حامیان فلسطین در ایالت واشنگتن آمریکا

ده ها تن از حامیان آرمان آزادی فلسطین با برپایی تجمعی در ایالت واشنگتن آمریکا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، حمایت مقامات آمریکایی از صهیونیستها را نیز محکوم کردند.

به گزارش ایسنا،  زک مک گاکین، سازماندهنده تجمع «فلسطین را آزاد کنید» در شهر اسپوکن ایالت واشنگتن آمریکا گفت: «اسرائیل از زمانی که محاصره (علیه غزه) را شروع کرد، هر 90 ثانیه یک بمب را فروریخته است.»

او یکی از مقامات «حزب سوسیالیسم و آزادی» آمریکا، سازمان‌دهنده تجمع مذکور در ایالت واشنگتن است که ده ها تن از حامیان آرمان آزادی فلسطین در آن شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع به قطعنامه‌ای که شورای شهر اسپوکن در محکوم کردن جنبش حماس و ابراز حمایت از رژیم صهیونیستی در هفته گذشته تصویب کردند شدیدا اعتراض کردند.

مک گاکین گفت: «اینکه این مقامات از اسرائیل حمایت کردند تنها باعث تشویق به محاصره و جنایات مروج نفرت علیه  مردم دارای اصالت خاورمیانه‌ای و مسلمان در جامعه ما می‌شود. آنها باید بیانیه‌ نژادپرستانه خود را پس گرفته و به جایش بیانیه‌ای در محکوم کردن کمک نظامی آمریکا به اسرائیل تصویب کنند.»

این تجمع بعد از 45 دقیقه با شعار «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد بود» پایان یافت.

مک گاکین بیان داشت: «بسیاری از مردم می‌خواهند بگویند که در تاریخ هفتم اکتبر جنگی (در اراضی اشغالی)‌شروع شد اما این صحبت با در نظر گرفتن تاریخچه منطقه درست نیست. هر چند هیچ کس مایل به مشاهده این خشونت و اغماض کردن از آن نیست لازم است که پس زمینه آن را درک کنید. این جنگی نیست که یک هفته طول کشیده باشد. این جنگ دهه‌ها قبل هنگامی که پروژه صهیونیست علیه سرزمین تاریخی و اجدادی فلسطینی ها اجرا شد شروع شد.»

او گفت: «این جنگ چیزی است که از مدتها پیش در جریان بوده و ما باید مطمئن باشیم صرفا تماشاگر درد و رنجها و احساس بد پیدا کردن نسبت به خودمان نیستیم. بلکه ما باید در کنار فلسطین برای مبارزه برای آزادی بایستیم. به همین خاطر بیرون آمده تا از آزادسازی و رهایی فلسطین حمایت کنیم و خواستار آن هستیم که کمک های نظامی آمریا و اشغال سرزمین اجدادی فلسطینی ها پایان یابد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha